Η έκθεση βασίζεται στην πολύχρονη αλληλογραφία του διάσημου ζωγράφου του 20ού αιώνα Pablo Picasso και του καλού του φίλου, προσωπικού του κουρέα και εξόριστου αντιστασιακού Eugenio Arias.
Φέτος, το πρόγραμμα περιλαμβάνει αφιέρωμα στην Κρήτη και τον αρχαιολόγο Γιάννη Σακελλαράκη, καθώς επίσης σε όψεις του παραδοσιακού πολιτισμού μέσα από την καταστροφή και τη συνέχεια.
Μεταξύ αυτών, ο αρχαιολογικός χώρος Σέσκλου, ο ναός Αγίου Νικολάου στη Φαλάνη, το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου και η μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Πηλίου.
Περιλαμβάνει «ευρήματα υλικού πολιτισμού μιας απώτατης εποχής, μέσα από τα οποία ζωντανεύει η καθημερινότητα μιας αρχαίας γειτονιάς» δήλωσε η Κ. Σακελλαροπούλου.
Ο παρών αναλυτικός αρχαιολογικός – ιστορικός οδηγός στοχεύει να καθοδηγήσει τον επισκέπτη του Μουσείου στον γοητευτικό λαβύρινθο της κρητικής αρχαιολογίας.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι πιθανότατα είναι το τελευταίο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, περίπου την ίδια εποχή που φιλοτέχνησε το διασημότερο έργο του, τη «Μόνα Λίζα».
Στην καρδιά της παλιάς πόλης της Κέρκυρας, ο επισκέπτης θα κοντοσταθεί για να φωτογραφίσει ένα επιβλητικό, πυργωτό καμπαναριό, ένα ιστορικό μνημείο που διασώζεται για περίπου 7 αιώνες.
Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος έγινε επίσης συλλογή διάφορων εργασιών σχετικά με την Αγία Σοφία και προστέθηκαν στη βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε.
Πώς η αρχαιολογία χρησιμοποιήθηκε στη δημιουργία και τη συντήρηση κρυπτοαποικιών; Παρακολουθήσαμε τον Γιάννη Χαμηλάκη να εξηγεί, σε μια συνάντηση με τον Δημήτρη Πλάντζο, στην Αθήνα.
Φωτογραφίες, πίνακες και γλυπτά που περιγράφουν λεπτομερώς τις δημιουργίες του Πικάσο, συμπεριλαμβανομένων έργων που δεν έχουν παρουσιαστεί στο παρελθόν στο κοινό.