Έναν πίνακα του Πάμπλο Πικάσο αξίας 15 εκατ. ευρώ, ένα σπάνιο ρωμαϊκό άγαλμα και μια ελαιογραφία του Ιταλού τοπιογράφου Luca Carlevarijs ανέκτησε πρόσφατα η ιταλική αστυνομία.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Guardian», η ιταλική αστυνομία προσπαθεί να εντοπίσει τον πραγματικό ιδιοκτήτη ενός πίνακα του Πικάσο, αξίας 15 εκατ. ευρώ, τον οποίο κατείχε ένας Ιταλός που υποστηρίζει ότι κάποιος του τον είχε παραχωρήσει.
Σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε στους αστυνομικούς, ο πρώην κορνιζοποιός έλαβε τον πίνακα το 1978 ως ευχαριστήριο δώρο από έναν ηλικιωμένο άντρα που είχε χηρέψει πρόσφατα. Κατά τα λεγόμενά του, έχοντας επισκευάσει χωρίς χρέωση μια κορνίζα που πλαισίωνε φωτογραφία της πεθαμένης πια συζύγου του πελάτη, εκείνος επέστρεψε στο κατάστημά του δύο μέρες αργότερα και του έδωσε τον Πικάσο, χωρίς ωστόσο να αναφέρει κάτι για τη χρηματική ή καλλιτεχνική αξία του έργου.
Όπως ανέφερε στους αστυνομικούς, μόλις πέρυσι συνειδητοποίησε ότι το έργο, διαστάσεων 54×45 εκ., μπορεί να είναι έργο του διάσημου καλλιτέχνη. Η υπόθεση προσέλκυσε το ενδιαφέρον των διωκτικών αρχών πριν από έναν χρόνο, όταν ο οίκος Sotheby’s, στον οποίο είχε απευθυνθεί ο Ιταλός, προσπάθησε να βγάλει τα απαιτούμενα έγγραφα για την εξαγωγή του πίνακα, δηλώνοντας ως εκτιμώμενη αξία το ποσό του 1,4 εκατ. ευρώ, ποσό εξαιρετικά χαμηλό για ένα τέτοιο έργο. Ο πίνακας απεικονίζει ένα βιολί και ένα μπουκάλι μπύρα Bass, και οι ειδικοί αποφάνθηκαν ότι πρόκειται για αυθεντικό έργο του 1912, έτος που αντιστοιχεί στην κυβιστική περίοδο του Ισπανού ζωγράφου.
Ακολούθησε η διενέργεια έρευνας στη διάρκεια της οποίας το έργο ταυτοποιήθηκε με ένα έργο που αναφερόταν στον κατάλογο έργων του Πικάσο που εκδόθηκε το 1961 από τον κριτικό τέχνης Κριστιάν Ζερβός. Ο κατάλογος αυτός υπήρξε αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας των δύο αντρών και θεωρείται ο απόλυτος οδηγός για την καλλιτεχνική παραγωγή του Πικάσο.
Οι ιταλικές αστυνομικές αρχές αποκάλυψαν επίσης, την περασμένη Παρασκευή, την ανάκτηση άλλων δύο σημαντικών έργων τέχνης. Το πρώτο είναι ένα ρωμαϊκό γλυπτό που χρονολογείται μεταξύ 2ου και 3ου αιώνα, η αξία του οποίου υπολογίζεται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις αρχές, το γλυπτό είναι προϊόν παράνομης ανασκαφής στην Ταρκυνία, μια πόλη βόρεια της Ρώμης. Οι αστυνομικοί πιστεύουν ότι οι αρχαιοκάπηλοι σκόπευαν να μεταφέρουν το άγαλμα στην Ελβετία αναζητώντας αγοραστή.
Το γλυπτό αναπαριστά το θεό Μίθρα να σκοτώνει έναν ταύρο και διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση. Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι υπάρχουν μόνο δύο άλλα μαρμάρινα γλυπτά παρόμοιας σύνθεσης και ποιότητας παγκοσμίως – το ένα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο και το άλλο σε ένα από τα Μουσεία του Βατικανού.
Το τρίτο έργο είναι μια ελαιογραφία μεγάλης αξίας, που απεικονίζει την πλατεία του Αγίου Μάρκου στη Βενετία, και είναι έργο του φημισμένου Ιταλού τοπιογράφου Luca Carlevarijs (1665-1731). Ο πίνακας είχε δηλωθεί ως κλεμμένος και βρέθηκε στη διάρκεια έρευνας στο χώρο ενός μεσίτη έργων τέχνης στο Μιλάνο, για τον οποίο υπήρχαν υποψίες ότι εξήγε παράνομα έργα τέχνης στην Ελβετία με στόχο την πώλησή τους σε πλούσιους συλλέκτες στις ΗΠΑ.