Ξενάγηση στις αρχαιότητες των Χανίων θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν με ένα απλό «κλικ» στον υπολογιστή τους όσοι πολίτες το επιθυμούν μέσα από μια ηλεκτρονική διαδικτυακή πλατφόρμα τού υπό ανέγερση νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Χανίων, η οποία υπολογίζεται να βγει στον «αέρα» την άνοιξη του 2015.
Ο επισκέπτης της διαδικτυακής πλατφόρμας θα έχει τη δυνατότητα να συναντήσει 600 από τα πιο σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα από το τέλος της Νεολιθικής Εποχής έως και την ύστερη αρχαιότητα.
Εξάλλου, όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσαν στα Χανιά η ΚΕ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, η 28η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και η Περιφερειακή Ενότητα, για την παρουσίαση του έργου που υλοποίησαν οι δύο υπηρεσίες το 2013 στα Χανιά, μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να εκδώσει ηλεκτρονικά εισιτήριο για την επίσκεψή του στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, να περιηγηθεί με τους διαδραστικούς χάρτες, αλλά και ψυχαγωγηθεί μόνος ή μαζί με το παιδί του μέσα από παιχνίδια που προβάλλουν τους αρχαιολογικούς θησαυρούς που θα φιλοξενούνται σε αυτό. Όπως επισημάνθηκε στην παρουσίαση, η πιλοτική αυτή εφαρμογή υλοποιείται για πρώτη φορά από Μουσείο στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την αρχαιολόγο Κατερίνα Τζανακάκη, «η διαδικτυακή πύλη δημιουργείται στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος ψηφιακής σύγκλισης και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 342.000 ευρώ».
Η επιλογή του αναδόχου, που ήδη προχωρεί στην ψηφιοποίηση των αρχαιολογικών θησαυρών, έγινε μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Αναφερόμενη στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα, η κα Τζανακάκη σημείωσε ότι, μέσω του πολύγλωσσου συστήματος της διαδικτυακής πύλης πολιτιστικού περιεχομένου και υπηρεσιών, ο επισκέπτης θα μπορεί:
– Να έχει πρόσβαση στον τεκμηριωμένο πολιτισμικό πλούτο, αλλά και στη σύγχρονη εικόνα των συλλογών, μέσω προηγμένης παρουσίασης και υπηρεσιών.
– Να περιηγείται ανά θεματική ενότητα (ιδιωτικός βίος, λατρεία, ταφικά έθιμα).
– Να ξεναγείται με τους διαδραστικούς χάρτες και να «ταξιδεύει» στον χρόνο και τον τόπο.
– Να εκπαιδεύεται και να ψυχαγωγείται σε ένα περιβάλλον προσέγγισης του παρελθόντος, με ειδικές διαδραστικές διαβαθμισμένες εφαρμογές για παιδιά, νέους, εκπαιδευτικούς και πολλούς άλλους αποδέκτες.