«Επιστρέφουν» στο 56ο Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου ο Γιώργος Νταλάρας και η Γλυκερία για τη συναυλία-αφιέρωμα στον Απόστολο Καλδάρα που θα γίνει στις 24 Ιουλίου, σύμφωνα με τη νέα γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Το θέμα επανήλθε στο ΚΑΣ μια βδομάδα μετά την αρνητική γνωμοδότηση των μελών του Συμβουλίου, που με ισοψηφία και τη «διπλή» ψήφο του προεδρεύοντος του Συμβουλίου, είχαν δεχτεί τις επιφυλάξεις της αρμόδιας Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων για την ασφάλεια του μνημείου λόγω της πιθανής προσέλευσης μεγάλου αριθμού θεατών.
Ωστόσο, η γενική γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη έκρινε ότι το θέμα χρήζει επανεξέτασης, λόγω της ισοψηφίας και της «διπλής» ψήφου την οποία, όπως είπε, η ίδια δεν χρησιμοποιεί, αλλά κυρίως όταν μετά από επιστολή του Δημάρχου Καβάλας —ο οποίος έχει δεχτεί τα συγχαρητήρια από το Συμβούλιο για τη στάση που τήρησε στο θέμα του καθορισμού των ζωνών προστασίας στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων— έγιναν γνωστές δύο σημαντικές παράμετροι: Ότι στη συναυλία «Μικρά Ασία – Βυζαντινός Εσπερινός» όπου θα τραγουδήσουν οι δημοφιλείς καλλιτέχνες θα χρησιμοποιηθούν μόνο φυσικά όργανα ήχου, οπότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα όχλησης, ενώ για το ζήτημα της υπέρμετρης προσέλευσης, υπάρχει προηγούμενο υποδειγματικής συναυλίας στον χώρο, κατά την οποία τηρήθηκε ο καθορισμένος αριθμός θεατών.
«Θεωρώ σημαντικό όταν μια τοπική κοινωνία έχει δείγματα γραφής συμβατά με την ασφάλεια των μνημείων να μην την απογοητεύεις», δήλωσε η κ. Μενδώνη. Όσο για το προβληματικό σημείο του μνημείου στο κέντρο του κοίλου, στη συνεδρίαση αναφέρθηκε ότι υπάρχει τρόπος να μην επιτρέπεται η προσέλευση σε αυτό. Το 56ο Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου είναι αφιερωμένο στην Καβάλα και στον Κ.Π. Καβάφη, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης και 150 από τη γέννηση του μεγάλου ποιητή.
Στο μεταξύ, τα μέλη του ΚΑΣ είπαν «ναι» και στα σκηνικά των παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις παραστάσεις: «Πλούτος» του Αριστοφάνη, «Σαμία» του Μενάνδρου, «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, «Κύκλωψ» του Ευριπίδη, «Τραχίνιες» του Σοφοκλή και «Γκόλφω» του Σπ. Περεσιάδη.
Οι παρατηρήσεις της επιτροπής —στις οποίες συμφώνησαν και τα μέλη του ΚΑΣ— αφορούσαν κυρίως σημεία των κατασκευών που δεν έπρεπε να έρχονται σε επαφή με αρχαία μέλη του θεάτρου, καθώς και στην απρόσκοπτη κίνηση και ασφάλεια των θεατών.