Πολύ νέος, από 18 έως 24 ετών, είναι ο πιο συχνός επισκέπτης του Μουσείου Ακροπόλεως. Στα τεσσεράμισι εκατομμύρια που διάβηκαν τις πύλες του από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, οι νέοι είναι πολλοί. Ίσως γι’ αυτό και περίπου τα δύο τρίτα των επισκεπτών επιθυμούν κι άλλη τεχνολογία. Το στοίχημα του μουσείου είναι να τα ισορροπήσει όλα, ώστε να διατηρηθεί η αυθεντικότητα.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, παρουσίασε χθες στους δημοσιογράφους έρευνα που έγινε με το Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Την επιστημονική επιμέλεια είχαν ο Κωστής Δάλλας και η Μπάρμπαρα Σόρεν, καθώς και μέλη του μουσείου υπό τη Νίκη Δόλλη.
Η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών πήγε στο Μουσείο γιατί άκουσε γι’ αυτό από φίλους και γνωστούς: Το αμερικανικό human virus (από στόμα σε στόμα), όπως είπε ο κ. Παντερμαλής. Σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) το επισκέφθηκε έως 3 φορές ή και περισσότερο.
Για το 80% των επισκεπτών η αξιολόγηση είναι από θετική έως πολύ θετική. Για το 18% ουδέτερη και μόλις το 2% κάνει αρνητική αξιολόγηση. Ύστερα από αντιρρήσεις που εκφράστηκαν, επανασχεδιάζεται ο χάρτης πλοήγησης. Επίσης, επιτρέπεται πλέον η φωτογράφηση σε όλους τους ορόφους, εκτός από τη ράμπα των κλιτύων και των αρχαϊκών αγαλμάτων για αποφυγή συνωστισμού και ατυχημάτων.
Τι άλλο ζητεί ο επισκέπτης; Νέες εκθέσεις και επίσκεψη της ανασκαφής που βρίσκεται στο υπόγειο. Ο κ. Παντερμαλής τονίζει ότι γίνονται προσπάθειες να αναδεικνύονται μέσω συμπλήρωσης ήδη υπάρχοντα εκθέματα, καθώς δεν υπάρχουν χρήματα.
Για τα γενέθλια του μουσείου, φερ’ ειπείν, ετοιμάζεται παρουσίαση με θέμα το χρώμα των αγαλμάτων. Ως προς το δεύτερο, η ανασκαφέας Σταματία Ελευθεράτου είπε πως η σχετική μελέτη είναι σχεδόν έτοιμη και θα κατατεθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Το κοινό αξιολόγησε με υψηλό ποσοστό την προσβασιμότητα στο Μουσείο για τον κοινό επισκέπτη, αλλά και για τα άτομα με αναπηρίες (65% εξαιρετική, 34% καλή). Το προσωπικό υποδοχής και ασφάλειας θωρείται ιδιαιτέρως εξυπηρετικό και μόνο το 1% είχε διαφορετική άποψη.
Για τους βοηθητικούς χώρους εξυπηρέτησης του Μουσείου, το κοινό δήλωσε ότι ήταν πολύ ικανοποιημένο. Η ευχή που εκφράζεται φεύγοντας είναι να επιστρέψουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα (1/3), να υπάρχουν περισσότερα οπτικοακουστικά (1/3) και να υπάρχει ακόμη περισσότερη πληροφόρηση μέσω τεχνολογίας. Και εδώ ετοιμάζονται προγράμματα, μέσω και ΕΣΠΑ. Για τα Μάρμαρα ετοιμάζονται στο Λονδίνο, από τρίτους φορείς, δύο εκδηλώσεις, ένα ντιμπέιτ στις 11 Ιουνίου με συμμετοχή και της Άννας Διαμαντοπούλου και ένα συνέδριο στις 19 και 20.
Το Μουσείο Ακρόπολης, φιλοδοξώντας να προσφέρει στο κοινό αντίγραφα εκθεμάτων υψηλής πιστότητας από τις συλλογές του, ξεκίνησε με την παραγωγή τριών έργων: Την κεφαλή του ξανθού εφήβου που εκπροσωπεί τα ιδεώδη της Αθήνας κατά την περίοδο των Περσικών Πολέμων, την κεφαλή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς Παρθένου σε μικρό μέγεθος και το ανάγλυφο με την παράσταση του Δήμου της Αθήνας του τέλους του 5ου αι. π.Χ. Κατασκευάστηκαν από ρητίνες, με την επίβλεψη του Δημήτρη Μαραζιώτη και του Κωνσταντίνου Βασιλειάδη και κοστίζουν αντίστοιχα 140, 30 και 160 ευρώ. Σε συνεργασία με το Εθνικό Νομισματοκοπείο, το Μουσείο καθιέρωσε την κοπή αναμνηστικού κέρματος για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων. Το πρώτο αναμνηστικό μετάλλιο έχει στην κύρια όψη του την κεφαλή της Αθηνάς. Το νόμισμα κοστίζει επτά ευρώ.
Από όσα ετοιμάζει το μουσείο ξεχωρίζει η παρουσίαση του χρυσελεφάντινου φειδιακού αγάλματος της Αθηνάς με ολόγραμμα στην αίθουσα του Παρθενώνα, σε μικρότερες διαστάσεις.