«Μετά την έξοδό μας από το Άγιον Όρος, ο Πάρις έκανε την παρατήρηση πως ο χρόνος κυλούσε πολύ αργά. Αλλά όταν ήρθε η ώρα να φύγει, αισθάνθηκε πως ήταν σαν να είχε μεσολαβήσει ελάχιστος χρόνος. Επιστρέφοντας από τα μοναστήρια στο Άγιον Όρος, για κάποιον λόγο αισθάνεται κανείς σαν να πέρασε μια αιωνιότητα από πολύτιμες στιγμές και ευλογίες συνυφασμένες…
Ωστόσο και η “κάθοδος” στη φυσιολογική ζωή είναι και αυτή μια εμπειρία από μόνη της ενδιαφέρουσα, συχνά μια διαμάχη μεταξύ της εκκωφαντικής και αγχώδους ζούγκλας της καθημερινότητας και της ήσυχης απροκατάληπτα λιτής και απροσποίητα απλής πνευματικής, αιώνια όμορφης ζωής». Γράφει ο Μάικλ Τίσελ από τη Βοστώνη, μεταπτυχιακός φοιτητής της Θεολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το κείμενό του εκτίθεται στην Αγιορείτικη Εστία και στην προσωπική του ιστοσελίδα: http: //1pilgrim2greece. blogspot. com.
Δεκάδες φίλοι του Αγίου Όρους, από όλο τον κόσμο, το επισκέπτονται, το φωτογραφίζουν, γράφουν εντυπώσεις, συνομιλούν με τους μοναχούς, ψηλαφούν τον ιδιαίτερο κόσμο της μοναστικής πολιτείας. Δεκάδες απ΄ αυτούς διατηρούν προσωπικές σελίδες στο Διαδίκτυο (blog, web galleries, web pages), στις οποίες αναρτούν φωτογραφίες και κείμενα, που αποτυπώνουν εντυπώσεις, επιλογές, προβληματισμούς.
Είναι απ΄ αυτές τις ανά τον κόσμο ιστοσελίδες από όπου επέλεξαν κείμενα και φωτογραφίες οι δύο επιμελητές της πρωτότυπης έκθεσης με τίτλο «Το Άγιον Όρος των bloggers», η οποία εκτίθεται στο κτίριο της Αγιορείτικης Εστίας Θεσσαλονίκης και γιορτάζει φέτος τα δέκα χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της. Η έκθεση περιλαμβάνει 115 φωτογραφίες, φωτογράφων από επτά χώρες, ΗΠΑ (είναι η χώρα με τους περισσότερους bloggers όσον αφορά το Άγιον Όρος), Ελλάδα, Αγγλία, Σουηδία, Αίγυπτος, Ολλανδία και Αυστρία, οι οποίοι επισκέφτηκαν το Αγιον Ορος, φωτογράφισαν στιγμές από την καθημερινή ζωή της μοναστικής πολιτείας και τις ανάρτησαν στο Διαδίκτυο σε blogs, web pages, web galleries.
Η έκθεση θα αναρτηθεί και θα λειτουργεί ταυτόχρονα και στο Διαδίκτυο (μέσω της ιστοσελίδας της Αγιορείτικης Εστίας) από την Πέμπτη 10 Ιουνίου, με τον επισκέπτη να «περιηγείται» το κτίριο Νεδέλκου και τον εκθεσιακό χώρο, να παρακολουθεί τα έργα των συμμετεχόντων και να ενημερώνεται για τις εντυπώσεις κάποιων από τους bloggers που συνοδεύουν τις αναρτημένες στο Διαδίκτυο φωτογραφίες τους.
«Η πασχαλινή ακολουθία άρχισε στις 11 μ.μ. και φυσικά ακολουθήσαμε στον ναό τους υπόλοιπους προσκυνητές. Μας επέτρεψαν να μείνουμε στον νάρθηκα. Το σκοτάδι, το όμορφο ψάλσιμο, η μυρωδιά από το λιβάνι και οι τοιχογραφίες για άλλη μια φορά δημιούργησαν μια μοναδική ατμόσφαιρα και εμπειρία. Έπειτα από δύο ώρες μέσα στην ακολουθία αναρωτηθήκαμε για πόσο ακόμα θα διαρκέσει η αγρυπνία, αλλά αποφασίσαμε να μείνουμε ακόμα λίγο. Στις 3 τα ξημερώματα ο φίλος μου σχεδόν αποκοιμήθηκε όρθιος και γι΄ αυτόν τον λόγο πήγε να ξαπλώσει…».
Το κείμενο (εκτίθεται στην Αγιορείτικη Εστία) είναι γραμμένο στα ολλανδικά και προέρχεται από τον ιστότοπο http://athos. web-log. nl/ που ίδρυσαν προ δεκαετίας και πλέον δύο αδέλφια, Ολλανδοί, που επισκέφθηκαν το Άγιον Ορος για πρώτη φορά το 1996 και έκτοτε επιστρέφουν συχνά με νέο φωτογραφικό και διηγηματικό υλικό.
«Ο μέσος όρος λειτουργίας των blogs αυτών είναι περί τα τρία χρόνια. Τα ολλανδικά είναι από τα μακροβιότερα. Το συγκεκριμένο είναι το μακροβιότερο (περί τα δέκα χρόνια λειτουργίας) κι έχει μέχρι σήμερα τη υψηλότερη επισκεψιμότητα. Οι περισσότεροι από τους bloggers δεν έχουν ομολογιακή σχέση με την Ορθοδοξία. Είναι καθολικοί, διαμαρτυρόμενοι ή και άθρησκοι και αντιμετωπίζουν στην πλειονότητά τους το Άγιον Όρος με τα μάτια του περιηγητή ή του μαγεμένου από την ατμόσφαιρα της Ορθοδοξίας περιηγητή. Ασχολούνται με διάφορα θέματα όπως με την αρχιτεκτονική, τη μαγειρική, τη φύση κ.ά.», λέει στα «ΝΕΑ» ο εκ των επιμελητών της έκθεσης Νεκτάριος Αντωνίου, θεολόγος, μουσικολόγος και ιστορικός της τέχνης.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή καθ΄ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού λόγω του διεθνούς χαρακτήρα της και της αντιπροσωπευτικότητάς της σε θεματολόγιο, τεχνικές, κ.λπ., απευθυνόμενη και στους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: Τα Νέα, Β. Χαρισοπούλου, 8/6/10