Αναπαράσταση κοπής ξυλείας στον ταρσανά.
Το 1833 επετράπη από τη Δημογεροντία του νησιού η ξύλευση των πυκνών δασών του νησιού και ιδίως της περιοχής του Αραδιά, πάνω από τη θέση Κεχριά, όπου αφθονούσε η άγρια ξυλεία διαφόρων ειδών, άρχισε μια εντατική ναυπήγηση ιστιοφόρων πλοίων.
Πρωτομάστορες υπήρξαν οι Σκοπελίτες Κωνσταντίνος Φλούμης, Γεώργιος Γιαννούλης, Δημήτριος Αλεξάνδρου και ο Σκιαθίτης Σταμάτης Σταματάς.Στα διασωθέντα σύμφωνα ναυπήγησης, οι πρωτομάστορες αρέσκονται να αυτοαποκαλούνται αρχιναυπηγοί αν και ήταν τελείως αγράμματοι και αναγκάζονται να υπογράφουν με το χέρι κάποιου που γνώριζε στοιχειώδη γραφή. Οι αγράμματοι αυτοί λοιπόν αρχιναυπηγοί δεν αντιμετώπισαν κανένα μα κανένα πρόβλημα να κατασκευάζουν σκάφη τα οποία τόσο για το μέγεθός τους όσο και για την εξαιρετική ναυπηγική γραμμή τους, επέσυραν την προσοχή και το ενδιαφέρον επιστημόνων ναυπηγών, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας.
Ο πλοίαρχος του Αγγλικού Πολεμικού Ναυτικού James Kenedy, σε έκθεσή του προς το αγγλικό Ναυαρχείο, κάνει ιδιαιτέρως εύφημο μνεία για τους αγράμματους αυτούς ναυπηγούς, στις επίσημες δε εκδόσεις του το Ναυαρχείο, αναφέρεται εκτός από το ευλίμενο της νήσου και η ναυπηγική τέχνη των Σκιαθιτών. Τα διασωζόμενα σύμφωνα ναυπήγησης πλοίων στη Σκιάθο, μας πείθουν ότι οι αρχιναυπηγοί της Σκιάθου, όταν υπήρχε ανάγκη συμμετείχαν στην εκμετάλλευση των πλοίων που κατασκεύαζαν όπως ακριβώς και σήμερα διάφοροι ναυπηγοί οίκοι δέχονται πληρωμή σε δόσεις, κατ΄ αυτόν τον τρόπο οι ναυπηγοί εκείνοι στήριζαν οικονομικά τους καπετάνιους πελάτες τους.