Όπως διαβάζουμε στο LootingMatters, ο δικηγόρος υπεράσπισης του StLouisArtMuseum (SLAM) προέβη σε δηλώσεις σχετικά με το αιγυπτιακό νεκρικό προσωπείο που έχει στην κατοχή του το μουσείο και διεκδικεί η Αίγυπτος. «Δεν ενδιαφερόμαστε να διατηρούμε στην κατοχή μας ένα κλεμμένο αντικείμενο… Χρόνια τώρα αντιμετωπίζουμε τέτοιου είδους υπαινιγμούς».
Και γράφει ο DavidGill: «Χαίρομαι ειλικρινά που το SLAMδεν επιθυμεί να “έχει στην κατοχή του” κλεμμένα αντικείμενα. Στην ίδια έκθεση [του δικηγόρου] γράφεται ότι: “Οι εκπρόσωποι του μουσείου είπαν ότι είχαν ερευνήσει το ιστορικό κατοχής του προσωπείου προτού προχωρήσουν στην αγορά του, και δεν βρήκαν καμία ένδειξη πως υπήρχαν αδιευκρίνιστα ερωτήματα για το πώς έφτασε το προσωπείο στις ΗΠΑ. Η έρευνα του μουσείου έδειξε πως το προσωπείο ανήκε στην ιδιωτική συλλογή Kaloternaκατά τη δεκαετία του 1960, προτού μια συλλέκτις από την Κροατία, η ZuziJelinek, αγοράσει το αντικείμενο στην Ελβετία. Αργότερα, το 1995, το πούλησε στην PhoenixAncientArtofNewYork. Το μουσείο [ενν. το SLAM] αγόρασε το προσωπείο από την PhoenixAncientArt”. Είναι πλέον σαφές ότι το προσωπείο δεν θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στη Συλλογή Kaloternaστις αρχές της δεκαετίας του 1960, αφού τότε βρισκόταν ακόμη στην Αίγυπτο. Το ιστορικό του προσωπείου εμφανίζει σημαντικά κενά. Για ποιο λόγο; Ποιο θα μπορούσε να είναι το κίνητρο;
Και τι εννοεί ο Linenbrokerμε τη λέξη “υπαινιγμοί”; Θα μπορούσε ίσως να παρουσιάσει τα επίσημα έγγραφα που να εμπεριέχουν το πλήρες ιστορικό προέλευσης και κατοχής του προσωπείου. Θα μπορούσε ίσως να εξηγήσει το εξόφθαλμο γεγονός ότι το προσωπείο ήταν ακόμη στην Αίγυπτο την περίοδο που το μουσείο ισχυρίζεται πως βρισκόταν σε ιδιωτική συλλογή στην Ελβετία…»
(στη φωτογραφία κολλάζ που συνδέει κρατούμενο στο Γκουαντάναμο και το προσωπείο, από ιστοσελίδα που ασχολήθηκε εκτενώς με το θέμα).