Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης στην Πολιτιστική Διαδρομή του Συμβουλίου της Ευρώπης ITER VITIS, θα πραγματοποιηθεί ένα βιωματικό εργαστήριο αρχαιοβοτανολογίας για τη σημασία της αμπέλου στη διατροφή και τον ελληνικό πολιτισμό κατά την αρχαιότητα. Το εργαστήριο απευθύνεται σε οικογένειες με παιδιά και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 και την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024 (10:00–13:00)
Το εργαστήριο θα υλοποιηθεί στους χώρους του Μουσείου, σε συνεργασία με τη μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Ινστιτούτου Κύπρου και του M.H. Wiener Εργαστηρίου της Αμερικάνικης Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, δρα Κυριακή Τσίρτση (αρχαιολόγο/ αρχαιοβοτανολόγο). Η γενική ενημέρωση πάνω στο αντικείμενο θα συμπληρώνεται από εποπτικό υλικό και βιωματικές δραστηριότητες, αλλά και παρατήρηση απανθρακωμένων αρχαίων σπόρων αμπέλου κ.ά. σε στερεομικροσκόπια που θα είναι διαθέσιμα στο κοινό.
Απαραίτητη η κράτηση θέσης στο τηλ.: 2313 310201, από 09:00 έως 14:00.
Η συμμετοχή στο εργαστήριο πραγματοποιείται με την επίδειξη του εισιτηρίου εισόδου. Ισχύει η τιμολογιακή πολιτική του μουσείου.
Λίγα λόγια για τη δράση
«Το σταφύλι δεν ήταν απλώς ένα υγιεινό σνακ! Φύλλα αμπελιού, τσαμπιά και ρόγες σταφυλιού διακοσμούν με μοναδικό και ιδιαίτερο τρόπο τα αντικείμενα του Μουσείου μας» αναφέρουν οι διοργανωτές σχετικά με το θέμα του εργαστηρίου.
«Έχοντας ως αφορμή αυτή την παρατήρηση, θα ανακαλύψουμε μαζί τη σημασία του σταφυλιού στην Μακεδονία κατά το παρελθόν. Αφού εντοπίσουμε τα αντικείμενα στα οποία αυτό απεικονίζεται, όπως ο κρατήρας του Δερβενίου, το ψηφιδωτό δάπεδο με διονυσιακή σκηνή και το άγαλμα του Διονύσου, θα μελετήσουμε στο μικροσκόπιο κουκούτσια σταφυλιού και θα συζητήσουμε τις διάφορες μορφές κατανάλωσής του κατά την 1η χιλιετία π.Χ. Θα μάθουμε, λοιπόν, τη σημαίνουσα θέση που κατείχε αυτό το απλό και συνάμα τόσο σημαντικό φρούτο στην καθημερινή ζωή του παρελθόντος.
»Η δράση ξεκινά με μια εισαγωγική σύντομη παρουσίαση power point, κατά την οποία θα γίνει κατανοητό πώς και πού μπορούμε να εντοπίσουμε αρχαίους σπόρους. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες, με τη βοήθεια φωτογραφιών, καλούνται να περιηγηθούν στο μουσείο και να εντοπίσουν τα αντικείμενα που σχετίζονται με το σταφύλι. Κατόπιν, χωρίζονται σε ομάδες και απασχολούνται εναλλάξ είτε με τα παιχνίδια αντιστοίχισης κ.λπ. που περιγράφονται παρακάτω, είτε μελετούν σπόρους στο μικροσκόπιο».
Για περισσότερες πληροφορίες, πατήστε εδώ.