Με μια μικρή χρέωση θα επιβαρύνονται οι επισκέπτες που θέλουν να εισέλθουν στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων, ώστε η χώρα να μπορεί να διατηρεί σε καλή κατάσταση τις παγκοσμίου φήμης εκκλησίες και τους καθεδρικούς ναούς της, πρότεινε πρόσφατα η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Ρασιντά Ντατί πυροδοτώντας τη συζήτηση για τη χρηματοδότηση της θρησκευτικής κληρονομιάς.
Η υπουργός είπε σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Le Figaro» ότι η πρότασή της για χρέωση μόνο 5 ευρώ σε κάθε επισκέπτη αποσκοπεί στην αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια στην Παναγία των Παρισίων, τα οποία ενδέχεται να φτάνουν τα 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Στη Γαλλία, όπου η κοσμικότητα του κράτους αποτελεί μέρος της εθνικής ταυτότητας, το κράτος είναι υπεύθυνο για τη συντήρηση των θρησκευτικών χώρων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων 15.000 ταξινομημένων ως ιστορικών μνημείων, στα οποία η επίσκεψη είναι συνήθως δωρεάν.
Η Παναγία των Παρισίων βρίσκεται στο στάδιο της ανακατασκευής μετά τη μεγάλη πυρκαγιά που προκάλεσε σοβαρές ζημιές στη στέγη και το κωδωνοστάσιό της.
Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είχε δεσμευτεί να ανοικοδομήσει την Παναγία των Παρισίων μέσα σε πέντε χρόνια, συγκεντρώνοντας τεράστια οικονομική στήριξη από τον ιδιωτικό τομέα.
Η Ντατί, πρώην δήμαρχος της περιοχής του Παρισιού, τόνισε επίσης ότι οι τουρίστες από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να πληρώνουν μεγαλύτερο εισιτήριο για να επισκέπτονται μη θρησκευτικά αξιοθέατα.
«Είναι φυσιολογικό ένας Γάλλος επισκέπτης να πληρώνει το ίδιο αντίτιμο για να μπει στο Λούβρο με έναν Βραζιλιάνο ή έναν Κινέζο επισκέπτη;», δήλωσε η υπουργός. «Θέλω οι επισκέπτες εκτός της ΕΕ να πληρώνουν περισσότερα για το εισιτήριο εισόδου και αυτό το παραπάνω ποσό να διατίθεται για τη χρηματοδότηση των εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης της εθνικής μας κληρονομιάς», πρόσθεσε.
Παράλληλα η υπουργός είπε ότι πολλά από τα διάσημα κτίρια της χώρας που προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες ετησίως βρίσκονται σε κακή κατάσταση και χρειάζονται νέες πηγές χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων προκλήσεων διατήρησης, ειδικά στην πρωτεύουσα.
Το υπουργείο, ανέφερε, εργάζεται για την εφαρμογή μιας νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία πιθανότατα θα απαιτήσει συντονισμό με διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, από τον Ιανουάριο του 2026.
«Μια χώρα που παραιτείται από την υλοποίηση μεγάλων πολιτιστικών έργων παραιτείται από το να είναι ένα μεγάλο έθνος», σημείωσε η υπουργός.