Τη βλέπεις να περνά δίπλα σου, κρατώντας τη δαντελένια λευκή ομπρέλα της που ρίχνει σκιά στο πρόσωπό της για να αποφύγει τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Το βάδισμά της είναι αθόρυβο, ακούς μόνο τον ελαφρύ κυματισμό που κάνει το βαρύ, κεντημένο, κατάλευκο φόρεμά της που φέρει όλη τη λάμψη της αγαπημένης πριγκίπισσας των Κερκυραίων, της Σίσσυ, όπως την αποκαλούσαν, γνωστή ευρέως ως αυτοκράτειρα Ελισάβετ της Αυστρίας.
Αυτή τη μαγική εικόνα που σε παρασύρει σε άλλες εποχές που θυμίζουν παραμύθι, ανακαλύπτει όποιος επισκεφθεί το ανάκτορο Αχίλλειον στην Κέρκυρα, ένα από τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του νησιού. Σε αυτή την πανέμορφη έπαυλη που αγόρασε και ανακαίνισε η πριγκίπισσα Σίσσυ, βλέπεις την οπτασία της να περιφέρεται στους κήπους, ανάμεσα στα γλυπτά και τα αγάλματα ηρώων της ελληνικής μυθολογίας και του πολυαγαπημένου της Αχιλλέα.
Στέκεται μπροστά στο κολοσσιαίο άγαλμα του ημίθεου Αχιλλέα και χαμογελά σε όλους εκείνους που έρχονται να το θαυμάσουν, ενώ κλέβει όλα τα βλέμματα, τους παρασύρει και την ακολουθούν και στο άγαλμα του «Θνήσκοντος Αχιλλέα». Η μελωδία που ακούγεται από το πιάνο και το βιολί ακολουθεί πιστά κάθε βήμα της. Όταν την πλησιάσεις καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα πανέμορφο μοντέλο που έχει όλη τη χάρη της πριγκίπισσας Σίσσυ και έχει εντρυφήσει τόσο καλά στον ρόλο της που αισθάνεται και η ίδια πριγκίπισσα.
«Το να φορώ ένα από τα φορέματα της πριγκίπισσας Σίσσυ με κάνει και μένα να νιώθω σαν πριγκίπισσα. Είναι κάτι μοναδικό. Ο κόσμος αισθάνεται σα να βλέπει την ίδια την πριγκίπισσα να περπατά στους κήπους του Αχίλλειου. Μου χαμογελούν και με φωτογραφίζουν, γιατί θέλουν να κρατήσουν την εικόνα της ζωντανή», θα πει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γεωργία Μήλιου, από την Κοζάνη, φοιτήτρια του τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, που φέτος το καλοκαίρι αποφάσισε να μην γυρίσει στον τόπο καταγωγής της και την οικογένειά της, αλλά να μείνει στην Κέρκυρα και να ζήσει αυτή τη μοναδική ευκαιρία να υποδύεται την πριγκίπισσα Σίσσυ.
«Στο εξωτερικό αυτό είναι πολύ διαδεδομένο και οι τουρίστες το καταλαβαίνουν και εναρμονίζονται απόλυτα με το κλίμα» θα πει η νεαρή φοιτήτρια που φορά μία από τις πολυαγαπημένες τουαλέτες της πριγκίπισσας, το «λευκό φόρεμα».
Στο Αχίλλειο βρίσκονται ήδη δύο πιστά αντίγραφα από τις αυθεντικές τουαλέτες της Αυτοκράτειρας Σίσσυ, δημιουργίες της διεθνούς φήμης σχεδιάστριας μόδας Mónika Czédly. Πρόκειται για τα αντίγραφα της «μπλε τουαλέτας» και της «άσπρης τουαλέτας», που ήταν και η αγαπημένη της πριγκίπισσας.
Η αυθεντική «μπλε τουαλέτα» δημοπρατήθηκε το 2012 στη Βιέννη. Η τουαλέτα χρονολογείται από το 1890 και αποτελούσε μέρος της γκαρνταρόμπας της Αυτοκράτειρας για την Κέρκυρα.
«Αυτό το γνωρίζουμε από την ετικέτα στο πίσω μέρος του λαιμού του φορέματος, με το χαρακτηριστικό κεντητό στεφανωμένο με κορώνα δελφίνι, που εμφανίζεται σε όλα τα φορέματα της ειδικής γκαρνταρόμπας για την Κέρκυρα που φορούσε η πριγκίπισσα» θα πει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Μουσείου Αχιλλείου, Αναστάσιος Διαβάτης.
Τα αντίγραφα των κοστουμιών της πριγκίπισσας Σίσσυ παρουσίασε, αρχές του καλοκαιριού, στους κήπους του Αχιλλείου, η ίδια η σχεδιάστρια μόδας Mónika Czédly, η οποία αυτή τη στιγμή παρουσιάζει 28 φορέματα της Σίσσυς στο παλάτι Halbturn της Αυστρίας, ενώ τον Αύγουστο αναμένεται να έρθει στο Αχίλλειο και η ροζ τουαλέτα της πριγκίπισσας.
Η αυθεντική «ροζ τουαλέτα» της πριγκίπισσας Σίσσυ χρονολογείται, σύμφωνα με το μουσείο της Αυστρίας, από το 1880. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πρωτοπόρο φόρεμα. Εκείνη την εποχή το γυναικείο κίνημα ήταν πολύ δημοφιλές με εξαίρεση μια σύντομη περίοδο από το 1878 έως το 1882, όταν το κίνημα των γυναικών εξαφανίστηκε για λίγο λόγω των αντιδράσεων στις πολύ πρώιμες προσπάθειες της γυναικείας χειραφέτησης, όποτε τάση της μόδας έγιναν τα μαύρα φορέματα. Πιθανολογείται ότι κάποιος έκανε κάποιες αλλαγές σε αυτό το φόρεμα για να το φοράει η αυτοκράτειρα όλες τις εποχές.
Όλα τα φορέματα, πιστά αντίγραφα των πρωτότυπων γνήσιων φορεμάτων της πριγκίπισσας, αναμένεται να εκτεθούν, όπως είπε ο κ. Διαβάτης, στις αίθουσες του Αχιλλείου, με την πριγκίπισσα Σίσσυ να παίρνει «σάρκα και οστά» στην πολυαγαπημένη της έπαυλη που ζούσε τουλάχιστον έξι μήνες το χρόνο.
Όσο για τη σχεδιάστρια Mónika Czédly, που «ζωντάνεψε» την πριγκίπισσα Σίσσυ, το 1989 ίδρυσε την εταιρεία D’Elia Salon. Μία ουγγρική οικογενειακή επιχείρηση που σχεδιάζει και δημιουργεί μοναδικές στον κόσμο τουαλέτες. Η Mónika Czédly είναι γνωστή για τη δημιουργία αυθεντικών αντιγράφων των ρούχων της αυτοκράτειρας Ελισσάβετ της Αυστρίας.
Η αυτοκράτειρα Ελισάβετ θεωρούνταν μια από τις πιο όμορφες γυναίκες στον κόσμο και ξεχώριζε για το στυλ της και την άποψη της για τη μόδα της που ήταν άκρως αντισυμβατική.
Το styling και την επιμέλεια της παρουσίασης των μοντέλων στους κήπους του Αχιλλείου επιμελήθηκε η γνωστή Κερκυραία σχεδιάστρια Δώρα Δεσύλλα, ενώ το βιολί και το πιάνο στο περιστύλιο του παλατιού παίζουν φοιτήτριες του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, που διατηρεί στενή συνεργασία με το Μουσείο του Αχιλλείου.