Κατασκευασμένο από 128 σωλήνες από αλουμίνιο που κρέμονται από την οροφή σχηματίζοντας μία προοπτική εικόνα, το νέο έργο «κινητικής τέχνης» του καλλιτέχνη από τη Βενεζουέλα Έλιας Κρέσπιν «κυματίζει» εδώ και λίγες μέρες στην πτέρυγα Σουλί στο Λούβρο: πρόκειται για μία σύγχρονη δημιουργία σε ένα μουσείο που είναι αφιερωμένο και φυλάσσει την κλασικιστική κληρονομιά του πλανήτη.

Εν είδει σιωπηλού μπαλέτου, που καλεί το θεατή στον αναστοχασμό, το έργο ονόματι «Κύμα του Μεσημεριού» (L’Onde du Midi) ταλαντεύεται στην άκρη του μεσημβρινού κλιμακοστασίου του μουσείου σε μία μόνιμη χορογραφία, που το ρυθμό της κανοναρχούν επί 30’ μαθηματικοί αλγόριθμοι. Ο χώρος που εκτίθεται το έργο είναι ένα σημείο που το φως καταβυθίζεται και έτσι επιτρέπει στους σωλήνες, που είναι βαμμένοι σε βαθύ μπλε και μαύρο χρώμα, να φωτιστούν.

Γεννημένος το 1965 στη Βενεζουέλα, ο μηχανικός πληροφορικής Κρέσπιν συμμετείχε το 2018 στην έκθεση «Καλλιτέχνες και ρομπότ» στο Παρίσι. Όταν είχε πρωτοπατήσει το πόδι του στη γαλλική πρωτεύουσα προ διετίας, ο καλλιτέχνης εξέφρασε τη συγκίνησή του που τον υποδέχεται «το εγκυκλοπαιδικό μουσείο του κόσμου».

Η διευθύντρια του Πολιτιστικού Προγραμματισμού του Λούβρου Ντομινίκ ντε Φον Ρολ χαιρέτισε την άφιξη του «πρώτου κινητικού έργου στον πιο φορμαλιστικό χώρο του μουσείου, που οι αρχιτέκτονες του Ναπολέοντα συνέλαβαν στα πρότυπα του καθαρά νεοκλασικού ύφους».

Με αφορμή την 30ή επέτειο από την ανέγερση της εμβληματικής πλέον πυραμίδας του Ιέο Μινγκ Πέι στην είσοδο του Λούβρου, που εγκαινιάστηκε το 1989, έχουν προγραμματιστεί ισάριθμες (30) εκδηλώσεις μέχρι τον Φεβρουάριο.

Βάσει του σχεδιασμού του μουσείου, που αρέσκεται να φέρει, προς τέρψιν του θεατή, τους πολύτιμους θησαυρούς του της αρχαίας, κλασικής και μοντέρνας τέχνης δίπλα σε έργα της πιο σύγχρονης παραγωγής, το Λούβρο έχει –πριν από τον Κρέσπιν—διοργανώσει εκθέσεις για τρανταχτά ονόματα των εικαστικών, όπως οι Άνσελμ Κίφερ (2007), Φρανσουά Μορελέ (2010) και Σάι Τουόμπλι (2010).