Το Λούβρο, το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως, ξεπέρασε το όριο των δέκα εκατομμυρίων επισκεπτών το 2018 για ένα διεθνές μουσείο καλών τεχνών και αρχαιοτήτων, καταγράφοντας έναν απαράμιλλο αριθμό, σύμφωνα με τη διεύθυνσή του.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία του, και νομίζω για πρώτη φορά στην ιστορία των μουσείων, περισσότερα από δέκα εκατομμύρια λάτρεις της τέχνης επισκέφτηκαν το Λούβρο το 2018», δήλωσε στο AFP ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, πρόεδρος και διευθυντής του Λούβρου.
Με 10,2 εκατ. επισκέπτες, το Λούβρο καταγράφει αύξηση 25% σε σχέση με το 2017 (8,1 εκατ.) και καταρρίπτει το δικό του ρεκόρ επισκεψιμότητας (9,7 εκατ. το 2012).
Το 2017 το Λούβρο ήταν στην πρώτη θέση και ακολουθείτο από το Εθνικό Μουσείο της Κίνας (8 εκατ. επισκέπτες) και από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης (7,3 εκατ.).
Σύμφωνα με τον Μαρτινέζ, το ρεκόρ «οφείλεται στην ανάκαμψη του διεθνούς τουρισμού στο Παρίσι» μετά την πτώση της επισκεψιμότητας κατά 30% τα τελευταία χρόνια λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων. Επίσης εξηγείται εν μέρει από τις εργασίες των δύο τελευταίων ετών που επέτρεψαν να αυξηθεί η δυνατότητα υποδοχής του μουσείου. «Δημιουργήσαμε έναν νέο χώρο αποθήκευσης των αποσκευών, νέο χώρο έκδοσης εισιτηρίων, νέο χώρο υποδοχής των γκρουπ που εγκαινιάστηκε πέρυσι, όλα αυτά μας επιτρέπουν να υποδεχόμαστε περισσότερους επισκέπτες και με καλύτερο τρόπο», εξηγεί.
Το σύνολο των εργασιών κόστισε σχεδόν 60 εκατ. ευρώ, ποσό που χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα χρήματα που καταβλήθηκαν στο μουσείο στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Λούβρο Αμπού Ντάμπι που εγκαινιάστηκε πριν από έναν και πλέον χρόνο, διευκρινίζει.
Η έναρξη της λειτουργίας ηλεκτρονικού πωλητηρίου επίσης μείωσε το χρόνο αναμονής προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες και κατανέμοντας τον αριθμό τους μέσα στην ημέρα.
Η συμβολή της Μπιγιονσέ και του Τζέι Ζι
Το μουσικό βίντεο κλιπ της Μπιγιονσέ και του Τζέι Ζι στο Λούβρο βοήθησε στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών του, στο ρεκόρ των 10,2 εκατ. το 2018, τον μεγαλύτερο αριθμό για οποιοδήποτε μουσείο στην ιστορία, ανακοίνωσε το διάσημο μουσείο του Παρισιού.
Το Λούβρο σημειώνει την ικανοποίησή του απέναντι στην ανταπόκριση που είχε το βίντεο κλιπ για το τραγούδι «APES**T», όπου το διάσημο ζευγάρι τραγουδάει μπροστά από τη Μόνα Λίζα, την Αφροδίτη της Μήλου και άλλα περίφημα έργα τέχνης. Το βίντεο έχει συγκεντρώσει σχεδόν 150 εκατομμύρια προβολές στο YouTube.
«Είναι καλό που βλέπουμε ότι αυτοί οι Αμερικανοί καλλιτέχνες, δημιουργοί του σήμερα, ενδιαφέρονται για ένα μουσείο αρχαιολογίας και αρχαίας τέχνης» σημείωσε στο Reuters ο διευθυντής του Λούβρου, Ζαν Λικ Μαρτινέζ.
Τα τρία τέταρτα των επισκεπτών του Λούβρου είναι ξένοι, με 1,5 εκατ. Αμερικανούς και 1 εκατ. Κινέζους τουρίστες.