Περισσότερες από 384 πηγάδια και υπόγειες λαξευτές δεξαμενές περισυλλογής όμβριων υδάτων, κυρίως κωδωνόσχημες και επιχρισμένες με υδραυλικό κονίαμα, έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα στη διάρκεια σωστικών ανασκαφών στον Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό η αρχαιολογική υπηρεσία εργάζεται για τη διατήρηση υπόγειων κατασκευών ύδρευσης, είτε σε κατάχωση, είτε, σε ορισμένες περιπτώσεις, ορατών για το κοινό, σε αρχαιολογικούς χώρους αλλά και στο εσωτερικό ιδιωτικών οικοπέδων και οικοδομών.
Μία τέτοια κεραμική δεξαμενή του 4ου αιώνα π.Χ. βρέθηκε επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, στη συμβολή της με την οδό Φίλωνος, μετά από έρευνα που έφτασε στα τρία μέτρα βάθος και στο πλαίσιο του έργου της δυτικής επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε ομόφωνα τη διατήρησή της σε κατάχωση, με την επίβλεψη των ερευνητών της αρμόδιας εφορείας αρχαιοτήτων. Το ΚΑΣ κατέληξε σε αυτή την απόφαση και διότι υπάρχει κίνδυνος καθίζησης του οδοστρώματος και των πλαϊνών στηριγμάτων.
Ο διευθυντής της Αττικό Μετρό ΑΕ, Βασίλης Σπυράκος, σημείωσε ότι το έργο που ξεκίνησε το 2013 βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016. Υπογράμμισε ότι το έργο είναι επιφανειακό, καθώς ο τροχιόδρομος βρίσκεται σε βάθος μόλις 50 εκατοστών, άρα δεν υπάρχει κίνδυνος βλάβης της δεξαμενής. Επίσης είπε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα παράκαμψης της δεξαμενής όπως έγινε σε δύο δεξαμενές επί της οδού Λαμπράκη, εξαιτίας των αγωγών ύδρευσης που δεν μπορούν να ακολουθήσουν την παράκαμψη, καθώς στο πλαίσιο του έργου αναμορφώνεται το δίκτυο ύδρευσης ώστε να μη βρίσκεται κάτω από τις ράγες.
Η αρχαιολογική υπηρεσία συνεργάζεται στενά με την εταιρεία Αττικό Μετρό ΑΕ για την τελική φάση της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, καθώς η οδός Ομηρίδου Σκυλίτση θεωρείται το πιθανότερο σημείο για εύρεση αρχαιοτήτων, δεδομένου ότι από την περιοχή αυτή περνούσε και το αρχαίο τείχος.