Ένας πίνακας του Καμίλ Πισαρό που είχε κλαπεί από τους Ναζί και ξαναβρέθηκε στο σπίτι του Γερμανού Κορνέλιους Γκούρλιτ, ο οποίος πέθανε πέρσι, θα αποδοθεί στους κληρονόμους του νόμιμου ιδιοκτήτη του, ανακοίνωσαν οι γερμανικές αρχές.

Το έργο, που τιτλοφορείται «Ο Σηκουάνας από την Ποντ-Νεφ με το Λούβρο στο βάθος» (1902) βρέθηκε στη συλλογή του Γκούρλιτ, του γιου ενός εμπόρου έργων τέχνης που φέρεται ότι συνεργαζόταν με το Γ’ Ράιχ. «Αναμφίβολα» είχε κλαπεί από τους νόμιμους ιδιοκτήτες του, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού της Γερμανίας.

Η συλλογή του Κορνέλιους Γκούρλιτ, ο οποίος πέθανε το 2014 σε ηλικία 81 ετών, περιλάμβανε 1.406 έργα τέχνης, μεταξύ των οποίων και πίνακες των Πικάσο, Μονέ και Σαγκάλ. Τα έργα βρέθηκαν τυχαία, κατά τη διάρκεια έρευνας για άλλη υπόθεση στο διαμέρισμά του στο Μόναχο. Σχέδια και πίνακες ανακαλύφθηκαν αργότερα σε ένα άλλο σπίτι που διατηρούσε ο ηλικιωμένος Γερμανός στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας. Εκεί βρέθηκε και ο συγκεκριμένος πίνακας του Πισαρό.

Πρόκειται για το τρίτο έργο της συλλογής Γκούρλιτ που ανακοινώθηκε από τις αρχές ότι θα επιστραφεί στους ιδιοκτήτες του. Είχαν προηγηθεί η «Καθισμένη γυναίκα» του Ανρί Ματίς, που είχε κλαπεί από τον γκαλερίστα Πολ Ρόζενμπεργκ, τον παππού της Γαλλίδας δημοσιογράφου Αν Σινκλέρ, και οι «Δύο ιππείς στην παραλία» του Μαξ Λίμπερμαν.

Η υπουργός Πολιτισμού της Γερμανίας Μόνικα Γκρούτερς είπε ότι οι αρχές έχουν έρθει ήδη σε επαφή με την κληρονόμο του έργου, χωρίς να δημοσιοποιήσει την ταυτότητά της. Τόνισε μόνο ότι «είναι πολύ σημαντικό» να επιστραφεί ο πίνακας «το συντομότερο δυνατόν».

Με τη διαθήκη του ο Γκούρλιτ άφηνε την περιουσία του στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βέρνης. Τον Νοέμβριο το Μουσείο ανακοίνωσε ότι αποδέχεται τη δωρεά. Στα τέλη της περασμένης εβδομάδας δικαστήριο του Μονάχου έκρινε έγκυρη τη διαθήκη, την οποία αμφισβητούσε ένα εξάδελφος του Κορνέλιους Γκούρλιτ που επιδίωκε να οριστεί ο ίδιος ως κληρονόμος του.