«Μια χώρα πρέπει να είναι έτοιμη όταν διεκδικεί κάτι, και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχει ολοκληρώσει το έργο του» τόνισε ο πρόεδρός του, Δημήτρης Παντερμαλής, αναφερόμενος στο αίτημα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, υπογραμμίζοντας επίσης, ότι «επιμένουμε ως προς την εξεύρεση λύσης».
Σε εκτενές αφιέρωμα-ανταπόκριση από την Αθήνα, η εφημερίδα New York Times αναφέρεται στο «φιλόδοξο σχέδιο» αποκατάστασης των Καρυάτιδων, το οποίο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και εορτάστηκε επ’ ευκαιρία των πέντε χρόνων λειτουργίας του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
«Για 2.500 χρόνια, οι έξι αδελφές στάθηκαν απτόητες στην κορυφή της Ακρόπολης», όπως σημειώνεται, καταγράφοντας τις περιπέτειες από τις «φωτιές του πολέμου», ενώ όταν διαπράχθηκε η απαγωγή της μίας τον 19ο αιώνα, σύμφωνα με το θρύλο, «ακουγόταν το κλάμα μέσα στην νύχτα των άλλων πέντε».
Όπως επισημαίνεται, εδώ και τρεισήμισι χρόνια, οι συντηρητές στο Μουσείο Ακρόπολης είχαν επιδοθεί στον καθαρισμό των αγαλμάτων που εικάζεται ότι ήταν έργο του Αλκαμένη, μαθητή του ξακουστού Φειδία. Σήμερα, χάρη σε μια ειδική τεχνολογία λέιζερ, έχουν αποκατασταθεί πλήρως από τα σημάδια του χρόνου και την ατμοσφαιρική ρύπανση οι πέντε από τις έξι Καρυάτιδες που κατά την αρχαιότητα κοσμούσαν το Ερέχθειο, ενώ η έκτη εξακολουθεί να βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο που αγόρασε το γλυπτό πριν από περίπου δύο αιώνες από τον Λόρδο Έλγιν, Βρετανό πρεσβευτή στην Οθωμανική αυτοκρατορία, όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, καταγράφοντας τον τρόπο αρπαγής της.
Στο δημοσίευμα τονίζεται, επίσης, ότι οι ελληνικές Αρχές «χρησιμοποιούν την αποκατάσταση» των Καρυάτιδων ως «μέσο πίεσης» για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από τις βρετανικές Αρχές, δεδομένου ότι, όπως υποστηρίζει ο κ. Παντερμαλής, «ο καθαρισμός των γλυπτών καταδεικνύει ότι το Μουσείο μπορεί να στηρίξει επαρκώς την επιστροφή τους».
Αναφορά γίνεται και στις δηλώσεις του Αμερικανού ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ για την αναγκαιότητα «αποκατάστασης» των γλυπτών και της επιστροφής τους στην Αθήνα, καθώς και στις σχετικές τοποθετήσεις του δημάρχου του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον.