«Η παρέμβαση του κ. Τζόρτζ Κλούνεϊ είναι ευπρόσδεκτη κυρίως για δύο λόγους. Κατ’ αρχάς γιατί θεωρείται από το ευρύ κοινό καλλιτέχνης υψηλής νοημοσύνης και ευαισθησίας, που δεν φοβάται να πάρει θέση αρχής σε θέματα που προκαλούν σοβαρή ανησυχία. Έτσι σε αυτή την περίπτωση βρισκόμαστε σε ευχάριστη θέση, διότι είναι έτοιμος να υποστηρίξει την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. Δεύτερον, όπως έχουμε διαπιστώσει, όταν η κοινή γνώμη ενημερώνεται για το θέμα, τότε μια μεγάλη μερίδα της υποστηρίζει την επανένωση των γλυπτών».
Αυτό επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της βρετανικής επιτροπής για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα Έντι Ο’Χάρα όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις του Αμερικανού ηθοποιού σχετικά με την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα και τον σάλο που προκάλεσαν στη Βρετανία.
Με τη σειρά του εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, όταν ρωτήθηκε από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισήμανε τα εξής: «Ο Τζορτζ Κλούνεϊ, όπως και ο κάθε άνθρωπος, έχει δικαίωμα της δικής του άποψης για το θέμα. Αλλά υπάρχει ένας εξαιρετικά περίπλοκος διάλογος γύρω από αυτό. Ο κόσμος μπορεί να παραπλανηθεί, όταν το θέμα συζητιέται δημόσια, καθώς τα γεγονότα μπορεί πολύ εύκολα να παραποιηθούν».
Οι δηλώσεις Κλούνεϊ έχουν προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στη Γηραιά Αλβιώνα. Για δεύτερη εβδομάδα ο βρετανικός Τύπος ασχολείται με το θέμα και είναι χαρακτηριστικό πως φιλοξένησε δηλώσεις του ηθοποιού ο οποίος απάντησε στην επίθεση που δέχθηκε από τον δήμαρχο του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον.
«Είμαι μεγάλος θαυμαστής του δημάρχου, αλλά είμαι σίγουρος ότι ο αξιότιμος φίλος μου δεν είχε πραγματικά πρόθεση να με συγκρίνει με τον Χίτλερ. Πρόκειται για υπερβολές που σβήνονται με μερικά ποτήρια ουίσκι. Έχω βρεθεί κι εγώ καμιά δύο φορές σε αυτήν τη θέση και δεν κρατώ κακία», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο Τζορτζ Κλούνεϊ.
Επιπλέον τονίζει πως «όταν, όμως, πρόκειται για πραγματικά γεγονότα και όχι για αποκυήματα της φαντασίας, θα πρέπει κανείς να κοιτάξει τους κανονισμούς της Ουνέσκο που έχουν γίνει αποδεκτοί από όλες τις πλευρές. Ένα κράτος που καταλαμβάνει μια χώρα δεν μπορεί να πουλά την εθνική πολιτιστική κληρονομιά της», τονίζει ο Κλούνεϊ και παράλληλα επισημαίνει πως «ακόμα πιο σχετικό είναι το γεγονός ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα απομακρύνθηκαν βάναυσα από τον ναό από τους Τούρκους και μετά πωλήθηκαν. Ήταν ένα μοναδικό μνημείο που κομματιάστηκε. Είναι σαν να κομματιάσεις το άγαλμα του Δαβίδ και το κεφάλι του να βρεθεί στην Αγγλία, το μπράτσο του στο Βατικανό και ο κορμός του στο Μητροπολιτικό Μουσείο».
Τέλος, ο Αμερικανός ηθοποιός τόνισε ότι «υπάρχουν πολλά εκθέματα σχεδόν σε κάθε χώρα για τα οποία θα μπορούσε να ανοίξει μια τέτοια συζήτηση και το προσφορότερο έδαφος για μια τέτοια συζήτηση, είναι εκεί που υπάρχει το προφανές. Σε δημοσκοπήσεις που διεξάγονται, οι Βρετανοί τάσσονται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα και ο υπόλοιπος κόσμος συμμερίζεται την άποψη αυτή. Έτσι έχουν τα πραγματικά γεγονότα και αυτά πρέπει να αντιμετωπίσει κανείς. Αλλά, ίσως είναι καλύτερα να με συγκρίνουν με τον Χίτλερ».
Ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον την προηγούμενη εβδομάδα από τη στήλη του στην εφημερίδα Daily Telegraph είχε επιτεθεί στον Κλούνεϊ, λέγοντας πως με αφορμή την ταινία που προωθεί φαίνεται να υποστηρίζει τη χιτλερική ατζέντα σχετικά με τους βρετανικούς πολιτιστικούς θησαυρούς. Πιο συγκεκριμένα είχε πει τα εξής:
«Κάποιος πρέπει άμεσα να αποκαταστήσει τα μάρμαρα του Κλούνεϊ, ο οποίος προωθεί αυτήν τη στιγμή την ταινία του, που διαπραγματεύεται έργα τέχνης που λεηλατήθηκαν από τους Ναζί, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι ο ίδιος ο Γκέρινγκ σχεδίαζε να λεηλατήσει και το Βρετανικό Μουσείο. Και πού προόριζαν οι Ναζί να στείλουν τα Ελγίνεια Μάρμαρα; Στην Αθήνα. Με τις δηλώσεις του ο Κλούνεϊ δεν υποστηρίζει τίποτα περισσότερο από τη χιτλερική ατζέντα για τους βρετανικούς πολιτιστικούς θησαυρούς. Θα πρέπει να παραβλέψει το χολιγουντιανό σενάριο και να μείνει πιστός στα ιστορικά δεδομένα».