Ένας φόνος στην Κνωσό μπορεί να αφορά την Αστυνομία, υπάρχει όμως και η περίπτωση να απαιτεί την άδεια του… Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου!
Πρόκειται για έναν ψεύτικο φόνο φυσικά, έναν φόνο κινηματογραφικό, στον οποίο εμπλέκονται διάσημα ονόματα της έβδομης τέχνης, ο Βίγκο Μόρτενσεν και η Κίρστεν Ντανστ, συμπρωταγωνιστές μαζί με τον Όσκαρ Άιζακ σε ένα θρίλερ, που μόνον η Πατρίτσια Χάισμιθ θα μπορούσε να γράψει: «Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου». Πρόκειται άλλωστε για το μυθιστόρημα που χάρισε στη Χάισμιθ το Βραβείο του Ασημένιου Στιλέτου της Ένωσης Αστυνομικών Συγγραφέων της Βρετανίας. Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Χοσέιν Αμινί που κάνει το ντεμπούτο του ως σκηνοθέτης, πλην όμως ήταν υποψήφιος το 1997 για Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για τα «Φτερά της Αγάπης» και σεναριογράφος του «Drive». Ο ίδιος έχει διασκευάσει και το μυθιστόρημα της Χάισμιθ.
Η ταινία διαδραματίζεται στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 (Αθήνα και Κρήτη) αλλά και στην Κωνσταντινούπολη και το Λονδίνο. Την Αθήνα, το Ηράκλειο, τα Χανιά και το Ρέθυμνο είχε άλλωστε επισκεφθεί και η Χάισμιθ όταν ήρθε στην Ελλάδα, έναν χειμώνα στα τέλη του ’50 συνοδευόμενη από τη φίλη της. Και παρ’ όλο που δεν πέρασε καλά σ’ αυτό το ταξίδι, επέλεξε τους συγκεκριμένους τόπους για τη δράση του επόμενου μυθιστορήματός της που ήταν το «The Two Faces of January», το οποίο εκδόθηκε το 1964 (Στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Άγρα»).
Εκτός από τις πόλεις όπου κινούνται οι πρωταγωνιστές η εταιρεία ZELUS PICTURES LTD ζητεί την άδεια γυρισμάτων και στην Κνωσό για μία μόνον μέρα, στις 28 Σεπτεμβρίου. Το ΚΑΣ θα αποφασίσει την Τρίτη, αν θα εγκρίνει το αίτημα, δεδομένης της σημασίας του αρχαιολογικού χώρου. Από την άλλη βέβαια είναι σαφές ότι η ταινία αποτελεί μία πρώτης τάξεως προβολής της Ελλάδας διεθνώς!
Η ιστορία αφηγείται την ιστορία ενός λαμπερού, φαινομενικά, ζευγαριού, του χαρισματικού Τσέστερ ΜακΦάρλαντ (Βίγκο Μόρτενσεν) και της γοητευτικής, νεαρής γυναίκας του Κολέτ (Κίρστεν Ντάνστ), που φθάνουν στην Αθήνα το 1962 με πλοίο δια μέσου του Ισθμού της Κορίνθου. Στη διάρκεια της παραμονής τους στην Αθήνα και ενώ βλέπουν τα αξιοθέατα γύρω από την Ακρόπολη, γνωρίζουν έναν νεαρό Αμερικανό φοιτητή, τον Ράυνταλ Κήνερ (Όσκαρ Άιζακ), που γνωρίζει ελληνικά και δουλεύει ως ξεναγός. Οι ΜακΦάρλαντ διαμένουν στο ξενοδοχείο Κίνγκ’ς Πάλας, όπου προσκαλούν τον γοητευμένο από την Κολέτ φοιτητή για δείπνο.
Από εκεί και πέρα αρχίζει η περιπέτεια. Οι ΜακΦάρλαντ δεν είναι αυτοί που φαίνεται καθώς ο Τσέστερ κρύβει ένα σοβαρό μυστικό, ότι τον καταδιώκει η διεθνής αστυνομία για απάτες. Όταν φθάνει ο καλεσμένος τους βρίσκεται μπροστά σε ένα απροσδόκητο γεγονός: Ο Τσέστερ έχει σκοτώσει, χωρίς να το θέλει, έναν περίεργο αστυνομικό και ζητεί από τον φοιτητή να τον βοηθήσει. Αυτός συμφωνεί. Στη συνέχεια όμως ο έρωτας του Ράυνταλ για την Κολέτ θα κάνει έξαλλο τον Τσέστερ και η σύγκρουση μεταξύ των δύο ανδρών αρχίζει. Στο μεταξύ από την Αθήνα του Κίνγκ’ς Πάλας, της Μεγάλης Βρετανίας, του Μουσείου Μπενάκη, του Μπραζίλιαν αλλά και φτηνών ξενοδοχείων της πλατείας Ομονοίας η δράση θα μεταφερθεί στην Κρήτη. Όπου και το υποτιθέμενο ξέγνοιαστο ζευγάρι θα θελήσει να δει και την Κνωσό… Στη συνέχεια κυνηγημένοι διαρκώς από την Αστυνομία οι ΜακΦάρλαντ θα φθάσουν στην Κωνσταντινούπολη και εκεί θα έρθει το τραγικό τέλος στα στενά σοκάκια πίσω από το Μεγάλο Παζάρι.