Τα προβλήματα του αρχαίου θεάτρου Δωδώνης είναι τέτοια ώστε να απαιτούνται, εκτός από την εντατική δουλειά, πολλές αυτοψίες ειδικών επιστημόνων, όπως και συζητήσεις και διαβουλεύσεις για τη συνέχιση των εργασιών.
Η αναστήλωση των επτά πρώτων σειρών εδωλίων στη δεύτερη κερκίδα του πρώτου διαζώματος ολοκληρώθηκε, αλλά οι ανταλλαγές απόψεων δεν σταμάτησαν. Αυτό βοήθησε στη σύνταξη της οριστικής μελέτης στερέωσης και αποκατάστασης της 3ης κερκίδας του Α’ Διαζώματος, που συζητήθηκε προχθές στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Τα υλικά
Το ΚΑΣ έχει κάνει πολλές αυτοψίες στο μνημείο και οι παρατηρήσεις που γίνονται συμπυκνώνουν τη σοφία του συμβουλίου εδώ και δέκα χρόνια, κατά τα οποία έγιναν πολλές αλλαγές μελών. Βασικό ζητούμενο είναι, μονίμως, η αυθεντικότητα του υλικού και ταυτοχρόνως η αυθεντικότητα της μορφής.
Τον περασμένο Μάιο είχε γίνει εκτεταμένη συζήτηση για τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Η κατάληξη ήταν να συνεχισθεί η χρήση τεχνητού λίθου στα κατώτερα στρώματα των εδωλίων και να χρησιμοποιείται φυσικός λίθος στην επιφάνεια όταν το αυθεντικό μάρμαρο λείπει. Με βάση αυτές τις κατευθύνσεις συντάχθηκε η μελέτη για την τρίτη κερκίδα, η οποία εγκρίθηκε με μοναδική μειοψηφία της γενικής διευθύντριας αρχαιοτήτων Μαρίας Βλαζάκη.
Οι επεμβάσεις στο αρχαίο μνημείο με τα τεράστια προβλήματα —κυρίως λόγω της φύσης του υλικού που είναι εύθρυπτο— θα συνεχισθούν όσο διαρκεί το ΕΣΠΑ.