Λίγους μήνες μετά την πολύκροτη κλοπή Πικάσο στην Εθνική Πινακοθήκη, άγνωστοι «χτύπησαν» Έλληνα καλλιτέχνη, τον Γιώργο Μήλιο, πενήντα τέσσερα έργα του οποίου έκαναν φτερά κατά περίεργο τρόπο. Τα έργα, τα οποία θα ταξίδευαν στον Πόρο, προκειμένου να εκτεθούν στην γκαλερί «Citronne», εκλάπησαν χθες το πρωί μαζί με το φορτηγό που θα τα μετέφερε, δύο μόλις ημέρες πριν από τα εγκαίνια, το Σάββατο.

Σε κατάσταση σοκ τόσο ο καλλιτέχνης όσο και η ιδιοκτήτρια της γκαλερί, Τατιάνα Σπινάρ, διηγούνται το ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα περιστατικό. Η κλοπή έγινε νωρίς χθες το πρωί, όταν ο οδηγός του φορτηγού γνωστής μεταφορικής εταιρείας έργων τέχνης πέρασε, όπως φέρεται να είπε ο ίδιος, από το σπίτι του στο Ίλιον για να πάρει κάτι, και όταν επέστρεψε, το φορτηγό μαζί με το πολύτιμο φορτίο είχαν εξαφανιστεί. Ειδοποιήθηκαν η αστυνομία και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, λίγο πριν από τις οκτώ το πρωί. Ο ιδιοκτήτης της μεταφορικής εταιρείας, Στυλιανός Μπεργελές, μαθαίνοντας το γεγονός αισθάνθηκε δυσφορία και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο.

Τα έργα είχαν παραληφθεί από το εργαστήριο του ζωγράφου στο Μαρκόπουλο την Τετάρτη το βράδυ και επρόκειτο να ταξιδέψουν χθες για τον Πόρο. «Αυτό που μου έκανε εντύπωση», δήλωσε στο «Έθνος» ο Γ. Μήλιος, «είναι ότι τα έργα παραλήφθηκαν μια ημέρα πριν από τη μεταφορά τους. Έπρεπε αυθημερόν να γίνει η παραλαβή και η μεταφορά». Επίσης, κατά τον ζωγράφο, χρειάζεται διευκρίνιση το πού βρίσκονταν το βράδυ της Τετάρτης προς Πέμπτη. Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά μια εκδοχή, αποθηκεύτηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και ξαναφορτώθηκαν την Πέμπτη το πρωί, κατά άλλη, παρέμειναν τη νύχτα στο φορτηγό έξω από το σπίτι του οδηγού στο Ίλιον.

«Ελπίζω το δέλεαρ να ήταν το φορτηγό και τα έργα να εγκαταλειφθούν κάπου», εκφράζει την ελπίδα του ο 77χρονος ζωγράφος και δάσκαλος – στη μακρόχρονη διαδρομή του δίδαξε στην Αρχιτεκτονική Σχολή Αθηνών, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στην ΑΣΚΤ, έως το 2002. Εκτίμηση της Αστυνομίας είναι ότι στόχος ήταν το φορτηγό για ανταλλακτικά και όχι τα έργα. Τα κλαπέντα (33 ζωγραφικά μεγάλων και μικρών διαστάσεων και χαρακτικά), με σχηματοποιημένες ανθρωπόμορφες φιγούρες, μορφές ζώων, βιομορφικά και γεωμετρικά σχήματα, είναι δουλειά των τελευταίων χρόνων, σχετικά άγνωστη. Αρκετά είναι εντελώς φρέσκα, μέρος της μεγάλης αναδρομικής, προγραμματισμένης για το 2013 στο Μουσείο Μπενάκη. «Δουλεύω πυρετωδώς για αυτή την αναδρομική. Αυτό που συνέβη ήταν μεγάλο πλήγμα, αλλά θα το αντιμετωπίσω», μας λέει. Η έκθεση στον Πόρο αναβάλλεται, εκτός κι αν βρεθούν τα έργα.