Η πιο γνωστή πτυχή του αρχαιολόγου Χάουαρντ Κάρτερ είναι βεβαίως ότι έφερε στο φως τον Τάφο του Τουταγχαμών στις 4 Νοεμβρίου του 1922. Παρ’ όλα αυτά, είχε και ένα λιγότερο γνωστό… ταλέντο. Εκείνο του ζωγράφου.
Για να κρατήσει ένα ημερολόγιο των ανακαλύψεών του, ένα είδος προσωπικού αρχείου, ο Χάουαρντ Κάρτερ αντέγραφε τα ιερογλυφικά που έβρισκε στις θέσεις που ανέσκαπτε. Μια συλλογή των έργων αυτών έχει το Ινστιτούτο Γκρίφφιθ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
«Αυτές οι υδατογραφίες φιλοτεχνήθηκαν προτού η φωτογραφία γίνει ένα προσιτό μέσο καταγραφής για τον περισσότερο κόσμο» λέει η Ελίζαμπεθ Φλέμπινγκ, υπεύθυνη του αρχείου του Ινστιτούτου Γκρίφφιθ, που μελετά το υλικό του Κάρτερ επί 28 έτη. «Ο μόνος τρόπος να καταγράψεις το ταξίδι σου ήταν να αντιγράψεις τις εικόνες που έβλεπες. Ο Κάρτερ ήταν ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης και ήταν σε θέση να το κάνει».
Άλλωστε η καλλιτεχνική του δεξιότητα τον έφερε στην Αίγυπτο ως 17χρονο, όταν εργαζόταν για το Egypt Exploration Fund, το οποίο είχε έδρα το Λονδίνο. Συνήθιζε να ζωγραφίζει τα ιερογλυφικά σύμβολα επιτόπου και συχνά τα συνδύαζε με εκδοχές του ίδιου ζώου όπως αυτό εμφανιζόταν στη φύση. «Γνωρίζουμε ότι ο Χάουαρντ επισκεπτόταν τον ζωολογικό κήπο του Καΐρου για να φιλοτεχνήσει αυτά τα αντίγραφα – το αναφέρει σε επιστολές του (…)», εξηγεί η Φλέμινγκ. Για παράδειγμα, το «Γεράκι-Ώρος», το οποίο είναι από τα έργα που έκανε για να τα συγκρίνει με τα ιερογλυφικά.
«Ο Κάρτερ είχε πολύ καλό μάτι. Αναμφισβήτητα, τα αντίγραφά του των αρχαίων αιγυπτιακών ιερογλυφικών είναι πολύ πιστά» λέει η Φλέμινγκ.