«Παραμυθοφτερουγίσματα» διοργανώνουν τα γραφεία σχολικών δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των τεσσάρων νομών της Κρήτης, στο πλαίσιο της παραγωγής πεζού λόγου, προφορικού και γραπτού, μέσα από το παραμύθι.
Σε συνεργασία με ΚΑΠΗ και παραμυθάδες των κατά τόπους περιοχών προσκαλούν τους εκπαιδευτικούς σε μία παγκρήτια δράση, η οποία αφορά στην καταγραφή και συγγραφή παραμυθιού.
Οι μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον καλούνται είτε να καταγράψουν ένα προφορικό λαϊκό παραμύθι είτε να δημιουργήσουν δικά τους παραμύθια. Παράλληλα, προαιρετικά, μπορούν να εικονογραφήσουν την πιο ενδιαφέρουσα σκηνή του.
Ειδικότερα για την καταγραφή προφορικού παραμυθιού, καθώς αποτελεί μια μικρή λαογραφική έρευνα, τα παιδιά που θα την επιλέξουν θα πρέπει να αναζητήσουν γιαγιάδες και παππούδες (από το οικείο τους περιβάλλον, από τα ΚΑΠΗ κ.α.), όπου στη διάρκεια της αφήγησης θα το καταγράφουν χωρίς να ξεχάσουν να καταγράψουν και το όνομα του λαϊκού αφηγητή.
Το υλικό της δράσης που θα προκύψει από την καταγραφή ή από την πρωτότυπη δημιουργία θα κατατεθεί ψηφιακά και σε ψηφιακή μορφή στο αντίστοιχο Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων του κάθε νομού από 9 μέχρι 11 Μαΐου, ενώ θα αναφέρονται τα στοιχεία των μελών των ομάδων που δούλεψαν ανά περίπτωση. Στη συνέχεια, ανά νομό, τριμελής επιτροπή, εκπαιδευτικών και ανθρώπων που ασχολούνται με το παραμύθι, θα αναλάβει την επιμέλεια, με στόχο την δημιουργία ενός συλλογικού, ψηφιακού βιβλίου παραμυθιών.
Τέλος, το υλικό θα παραδοθεί στους υπευθύνους σχολικών δράσεων, οι οποίοι θα συντάξουν ένα συλλογικό ψηφιακό βιβλίο παραμυθιών.
Γιορτή παραμυθιού
Στην περίπτωση που οι ομάδες θελήσουν να παρουσιάσουν τα παραμύθια τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι συνεργαζόμενοι φορείς προτίθενται να διοργανώσουν Γιορτή Παραμυθιού, κατά την οποία, παραμυθάδες θα αναλάβουν την αφηγηματική επιμέλεια κάποιων παραμυθιών ενώ άλλα παραμύθια μπορούν να παρουσιαστούν από τις μαθητικές ομάδες με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών της τάξης με όποιον τρόπο θεωρηθεί από αυτές κατάλληλος, όπως ανάγνωση, δραματοποίηση, αφίσα, παντομίμα, κούκλα, σκιά, αφήγηση, μουσικοκινητική δράση.
Στις ομάδες των τμημάτων θα απονεμηθούν τιμητικοί έπαινοι καθώς και το ψηφιακό βιβλίο των παραμυθιών, τα οποία στη συνέχεια θα αναπαραχθούν από το σχολείο, προκειμένου να διανεμηθούν στους μαθητές.