Τα πιο μοντέρνα μαθηματικά συναντούν τους πιο προκλητικούς εικαστικούς δημιουργούς στο Παρίσι.
Το πέταγμα του παπαγάλου σε συνάρτηση με τον χρόνο μπορεί να έχει δύο εκδοχές: είναι μια καλλιτεχνική απεικόνιση του γήινου παραδείσου ή μαθηματική απεικόνιση ενός φαινομένου της Φυσικής. Μία σύγχρονη άποψη λέει ότι είναι και τα δύο. Στην έκθεση «Μαθηματικά: Ένα όμορφο αλλού», στο Παρίσι.
Σκηνοθέτες όπως ο Ντέιβιντς Λιντς και ο Τακέσι Κιτάνο, μαθηματικοί όπως οι σερ Μάικλ Ατίγια, Μίσα Γκρομόβ, Ντον Τζέγκιερ, καλλιτέχνες με ανεξάντλητη δημιουργικότητα όπως η Πάτι Σμιθ και η νεώτερή της Βραζιλιάνα Μπέατριζ Μιλάχες, ο Χιρόσι Σουγκιμότο συναντήθηκαν μεταξύ τους, κάτω από έναν καταιγισμό θεωρημάτων φυσικής, μαθηματικών παραδόξων, εξισώσεων, ημιτονίων, συναρτήσεων, ανδρονίων και άλλων επιστημονικών εργαλείων.
Ο σκοπός τους ήταν τολμηρός. Να δείξουν τη γοητεία των μαθηματικών με καλλιτεχνικά μέσα στον κόσμο που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις επιστημονικές έννοιες. Το βίντεο, η φωτογραφία, το ντιζάιν και άλλες εικαστικές συνθέσεις απεικονίζουν και εξηγούν τα μεγάλα πειράματα της σύγχρονης επιστήμης: τον Μεγάλο Επιταχυντή Ανδρονίων στο CERN και τη χαρτογράφηση του βρεφικού σύμπαντος την οποία καταγράφει το διαστημικό τηλεσκόπιο Πλανκ της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Αστρονομίας.
Η έκθεση άνοιξε στο Παρίσι στο Ίδρυμα Καρτιέ, εκεί όπου τα σπουδαία επιστημονικά μυαλά επικοινωνούν με σύγχρονους καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν φιλοξενηθεί σε αυτόν τον χώρο. Η θεωρία των πρώτων αριθμών, η αλγεβρική γεωμετρία, η τοπολογία, η θεωρία των πιθανοτήτων, τα εφαρμοσμένα μαθηματικά στη Βιολογία, οι διαφορικές εξισώσεις αποκαλύπτουν στους επισκέπτες της έκθεσης τον μηχανισμό της μαθηματικής σκέψης.
Ο Ντέιβιντ Λιντς εμπνέεται από την ιστορία και τις ιδέες της επιστήμης και επινοεί μία κατασκευή στο σχήμα του μηδενός που φιλοξενεί τη «Βιβλιοθήκη των Μυστηρίων» του μαθηματικού Μίσα Γκρομόβ. Σε αυτή φιλοξενούνται τα παγκόσμια έργα της ανθρώπινης μαθηματικής διάνοιας: Θεωρία του Ηράκλειτου, «Περί Ουρανού» του Αριστοτέλη, «Διάλογοι περί δύο επιστημών» του Γαλιλαίου, «Περί της Γεωμετρικής Διάνοιας» του Μπλεζ Πασκάλ, «Μαθηματικές Αρχές» του Ισαάκ Νεύτωνα έως τις θεωρίες του Δαρβίνου, τις αναλύσεις του Ανρί Πουανκαρέ, τη θεωρία του Αϊνστάιν και τις σκέψεις του Άλαν Τιούρινγκ για τη λειτουργία των υπολογιστών.
Ο αμερικανός σκηνοθέτης με τη βοήθεια της μουσικού, ποιήτριας, φωτογράφου Πάτι Σμιθ κινηματογραφεί τον ειδικό στη γεωμετρία Μίσα Γκρόμοβ να μιλάει για τα τέσσερα μυστήρια του κόσμου: τη φυσική, τη ζωή, τον εγκέφαλο και τα μαθηματικά. «Τα σύμβολα που αναγνωρίζετε είναι λέξεις και τα κάτοπτρα είναι βιβλία. Οταν αρχίζετε να διαβάζετε ξεκινά η συζήτησή σας με το Σύμπαν».
«Θεωρούσα πάντα τα μαθηματικά μοντέλα πανέμορφα. Αγαπούσα την τελειότητα της γεωμετρίας, αν και η σχέση μου μαζί της παραμένει καθαρά αισθητική. Τα διαγράμματα του αναγεννησιακού ζωγράφου Πιέρο ντελα Φραντσέσκα για να εικονογραφήσει τις σπουδές του πάνω στις αρχές του Αρχιμήδη είναι εκπληκτικά. Αυτήν την ομορφιά που παραλάβαμε τη σχολιάζουμε με τον τρόπο μας σε αυτήν την έκθεση που μου θυμίζει γιατί ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Έρικ Τεμπλ Μπελ αποκαλούσε τα μαθηματικά “βασιλιά των επιστημών”» προσθέτει η Πάτι Σμιθ.