Το ημερολόγιο έδειχνε 26 Σεπτεμβρίου 1987 —ακριβώς 300 χρόνια μετά την ανατίναξη του Παρθενώνα από τα κανόνια του Ενετού Μοροζίνι— όταν έπεσε ο πρώτος σπόρος για τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Ακρόπολης με τη λειτουργία του Κέντρου Μελετών Ακροπόλεως.
Σήμερα, 24 χρόνια μετά, το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων μετρά 12 αφιερώματα, 100 εργαστήρια, έξι τακτικά και 18 έκτακτα προγράμματα, 14 εκδόσεις, οκτώ μουσειοσκευές, τέσσερις ψηφιακές εφαρμογές, 20 ψηφιακά παιχνίδια, 80 εφαρμογές για σχολεία (και πέντε για ειδικά σχολεία), 13 εφαρμογές για άλλα μνημεία και μουσεία και αναρίθμητους μαθητές που φεύγουν με χαμόγελο και γνώση.
Όλο τούτο το απόσταγμα εμπειρίας και πρωτοποριακών εφαρμογών και προγραμμάτων όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά και για τα διεθνή δεδομένα, μάζεψαν η προϊσταμένη του Τμήματος Κορνηλία Χατζηασλάνη με τις συνεργάτιδές της Ειρήνη Καϊμάρα και Ασημίνα Λεοντή.
Και ύστερα από έξι χρόνια δουλειάς κατέθεσαν σε μια πλούσια έκδοση μόνο το μισό των προγραμμάτων που έχουν ως στόχο να κάνουν την Ακρόπολη και τα μνημεία της προσιτά στο νεανικό κοινό.
Δεν πρόκειται όμως για μια επετειακή έκδοση, για ένα απολογιστικό βιβλίο. Είναι ένας τόμος εργαλείο —που κυκλοφόρησε από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, το Μουσείο Ακρόπολης και την Α′ Εφορεία Αρχαιοτήτων με τη χορηγία του Ιδρύματος Μιχελή— ώστε με μια ματιά οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να βρουν πληροφορίες και υλικό, και να πάρουν ιδέες ώστε να εντάξουν τα μνημεία της Ακρόπολης από το μάθημα της Γλώσσας έως σε εκείνα των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας και της πληροφορικής.