Πολλά είναι τα θετικά δημοσιεύματα για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα με αφορμή τα εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ακρόπολης σε μία εβδομάδα. Σε ένα εντυπωσιακό τετρασέλιδο αφιέρωμα υπό τον τίτλο «Τhe Lovely Stones», στο περιοδικό «Vanity Fair», ο Βρετανός δημοσιογράφος και συγγραφέας Κρίστοφερ Χίτσενς εκφράζει τη βεβαιότητα πως «κάποια μέρα θα υπάρξει μια συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο τελειότερο οικοδόμημα του κόσμου».
Αναφέρεται δε στην «επιτυχή ιδέα της παρουσίασης των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε να έχει ο επισκέπτης του μουσείου τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείται η ζωφόρος του Παρθενώνα». Ρίχνει όμως και τα βέλη του εναντίον του Βρετανικού Μουσείου, καθώς τονίζει πως άλλα ευρωπαϊκά μουσεία «έχουν κατανοήσει τη σημασία της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, σε αντίθεση με αυτό».
«Δεν είναι ευγενικό να αποκαλούμε τα μάρμαρα του Παρθενώνα «Ελγίνεια». Ούτε καν μέσα στο ίδιο το Βρετανικό Μουσείο, εκεί όπου τα αρχαία ελληνικά γλυπτά βρίσκονται από τις αρχές του 19ου αιώνα», γράφει στο τρισέλιδο αφιέρωμα του περιοδικού «Νewsweek» η δημοσιογράφος Κάθλιν Μακ Γκούιγκαν. «Στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει σχετικά με την αποκατάσταση των αρχαίων έργων τέχνης, καμία περίπτωση δεν είναι περισσότερο αμφιλεγόμενη από αυτή των Γλυπτών του Παρθενώνα: πρέπει τελικά οι Βρετανοί να τα επιστρέψουν;» θέτει το ερώτημα η δημοσιογράφος και προτείνει την επανένωση των Γλυπτών, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Το εντυπωσιακό νέο μουσείο, με τους θησαυρούς του, τυγχάνει ευρείας αποδοχής όχι μόνο από τα δύο μεγάλης κυκλοφορίας και κύρους περιοδικά, αλλά σχεδόν από το σύνολο του διεθνούς Τύπου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τις τελευταίες ημέρες έχουν αναφερθεί εκτενώς τόσο στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης όσο και στο ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών μεγάλες εφημερίδες, όπως οι «Financial Τimes» και η «Daily Τelegraph».
Πηγή: Τα Νέα, 10/6/09