Σύμφωνα με ανακοίνωση η οποία έγινε στον τύπο στις 8-4-2009, η αρχαιολογική ομάδα του Κέντρου Αιγυπτιακών Σπουδών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, εντόπισε τις μούμιες μαζί με άλλα αξιόλογα αντικείμενα σε μεγάλη νεκρόπολη της θέσης Deir el-Bannat, όπου εκτελεί εργασίες ανασκαφής από το 2003. Σύμφωνα με προηγούμενες ερευνητικές δημοσιεύσεις της, η ομάδα στοχεύει κυρίως στη μελέτη του πλούσιου ανθρωπολογικού υλικού της περιοχής αλλά και τη συντήρηση, μελέτη και δημοσίευση άλλων υλικών καταλοίπων. Όπως δηλώνει ο αναπληρωτής διευθυντής της ανασκαφής, Alex Krol, «η θέση έχει συληθεί επανειλημμένα κατά την Κοπτική περίοδο (3ος-11ος αι. μ.Χ.) και κατά τις δεκαετίες 1960-1970». Πριν την ανάληψη της άδειας για έρευνα από τη ρωσική ομάδα το 2002, η θέση είχε ερευνηθεί και από Αιγυπτίους αρχαιολόγους.
Η θέση Deir el-Bannat -«γυναικείο μοναστήρι»- χαρακτηρίζεται από τα ερείπια μονής η οποία καταστράφηκε τον 11ο αι. Φαίνεται ότι η περιοχή του κτίσματος κατοικούνταν ήδη τον 1ο αι. μ.Χ. Βόρεια και Νότια του μοναστηριού έχουν εντοπιστεί δύο μεγάλες νεκροπόλεις της Ελληνορωμαϊκής (323 π.Χ.- 3ος αι. μ.Χ.) και Κοπτικής περιόδου, οι οποίες έχουν δώσει μέχρι σήμερα μεγάλο αριθμό ανθρωπολογικών καταλοίπων αλλά και αντικειμένων: ξύλινες σαρκοφάγους με ζωγραφική διακόσμηση, γύψινες (cartonnage) νεκρικές μάσκες, πορτραίτα «του Fayoum», τμήματα υφασμάτων, επιμελημένα αγγεία και κοσμήματα. Παρά την παρουσία του χρυσού, οι νεκροί φαίνεται ότι ανήκαν στις μεσαίες κοινωνικές τάξεις. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι θρησκευτικές τους πεποιθήσεις φαίνεται να ποικίλλουν, καθώς στις ταφές τα παγανιστικά σύμβολα συνυπάρχουν με χριστιανικά. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένδειξη ότι οι εχθρικές σχέσεις μεταξύ Χριστιανών και παγανιστών, όπως καταγράφονται σε πηγές της Ύστερης Αρχαιότητας, δεν άγγιζαν απαραίτητα όλον τον πληθυσμό της Αιγύπτου.
«Μπορούσαν να κατοικούν στην ίδια πόλη αλλά να προσεύχονται σε διαφορετικούς θεούς», προσθέτει ο Krol.

 

Ζ.Ξ.

Πηγή: Ρωσικό Πρακτορείο Novosti,
http://en.rian.ru/science/20090408/120990444.html