Την αναπομπή του θέματος της ανάδειξης των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ζητά το ΔΣ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων από τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Πάνο Παναγιωτόπουλο.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Αποτελεί πάγια τακτική του Υπουργείου τα τελευταία χρόνια, όπως έχει πολλάκις εκφραστεί διά της Γ.Γ. του ΥΠΠΟΑ και Προέδρου του ΚΑΣ κας Λ. Μενδώνη, οι αποφάσεις που λαμβάνονται με οριακή πλειοψηφία να αναπέμπονται στο Συμβούλιο για επανεξέταση.
»Η τύχη του ιδιαίτερα σημαντικού συνόλου του αστικού ιστού της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, που απασχόλησε τη διεθνή αρχαιολογική κοινότητα, τον τεχνικό κόσμο της χώρας και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης επί έναν και πλέον χρόνο, δεν μπορεί να κριθεί με μια οριακής πλειοψηφίας απόφαση, που πάρθηκε μετά από αλλεπάλληλες ψηφοφορίες και με ενδιάμεση παρέμβαση της Αττικό Μετρό. Πόσο μάλλον που, όπως έγινε γνωστό από τα δημοσιεύματα που ακολούθησαν, η Αττικό Μετρό παραπλάνησε το ΚΑΣ με σαθρά επιχειρήματα περί δήθεν ακαταλληλότητας του χώρου για αυτοψία λόγω ύπαρξης υδραργύρου επικίνδυνου για την υγεία, κάτι που ο ίδιος ο Διευθυντής της Αττικό Μετρό διέψευσε την αμέσως επόμενη μέρα!
»Ούτε το επιχείρημα των “καθυστερήσεων” μπορεί να τίθεται εκ νέου, όταν η ίδια η Αττικό Μετρό, με λάθη και παραλείψεις της, άφησε να παρέλθει άπρακτο ένα ολόκληρο έτος, ούτε βέβαια και το επιχείρημα της “έλλειψης τεχνικών λύσεων”, όταν η Αττικό Μετρό πλέον αποδέχτηκε και πρότεινε τις λύσεις που προ ενός έτους ονόμαζε “καταστροφικές για το έργο” (επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου). Επίσης, έχει πλέον αποδειχτεί ότι η πρόοδος του συνόλου του έργου δεν εξαρτάται από τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου, αλλά από τη χρηματοδότησή του.
»Επιπλέον ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι η Αττικό Μετρό δεν δεσμεύτηκε για την πραγματοποίηση μελετών επανατοποθέτησης του συνόλου του μνημείου εντός του σταθμού. Η πικρή εμπειρία της απόσπασης και μεταφοράς του προϊστορικού οικισμού Ζάγανι στην Αττική, για τις ανάγκες του αεροδρομίου των Σπάτων, που –παρά τις τότε διαβεβαιώσεις– ουδέποτε επανατοποθετήθηκε και αντ’ αυτού βρίσκεται ακόμη σε κοντέινερ, σε συνδυασμό με τη συστηματική παραπλάνηση και τους αήθεις χειρισμούς της Αττικό Μετρό ΑΕ, δημιουργούν τεράστια ανησυχία σε όλη την αρχαιολογική κοινότητα.
»Η τύχη του βυζαντινού σταυροδρομιού δεν μπορεί να αφεθεί στην καλή προαίρεση του όποιου εργολάβου. Είναι ιστορική ευθύνη για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού να επαναφέρει το θέμα, προκειμένου η βέλτιστη λύση να εξασφαλίζει την προστασία και την ανάδειξη των μοναδικών αρχαιοτήτων, σε άρρηκτη σχέση με την εξέλιξη ενός σημαντικού για τη Θεσσαλονίκη τεχνικού έργου».