Μπορεί τους θησαυρούς του να τους είχε κρυμμένους για χρόνια στα δαιδαλώδη υπόγειά του. Μπορεί σε διάστημα 8 ετών (1994-2002) να είδαμε μόλις 300 από τα 7.000 σπάνια αντικείμενα που έχει στη συλλογή του. Έφτασε όμως η στιγμή που η αιγυπτιακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, η τέταρτη σημαντικότερη στην Ευρώπη σε επίπεδο ποιότητας, θα αποκαλύψει τα καλύτερα κομμάτια της σε 350 τ.μ., καθώς από τις 14 Μαΐου επανεκτίθεται η αθέατη μέχρι τώρα πολύτιμη συλλογή με αντικείμενα που καλύπτουν 44 αιώνες (4.000 π.Χ.- 4ος αιώνας μ.Χ.).
Ψωμί πολύσπορο και αυγά ηλικίας 3.500 ετών που διατηρήθηκαν θαμμένα στην καυτή αιγυπτιακή άμμο. Ένα ολόκληρο τόπι λινού υφάσματος. Ξύλινες ταυτότητες που συνόδευαν τους νεκρούς μέχρι να ταριχευθούν και δερμάτινα σανδάλια «του κουτιού». Μια γυναίκα που αλέθει και δίπλα της εργάτες που παρασκευάζουν μπίρα (πήλινα σύνολα αγαλμάτων που βρίσκονταν σε τάφους για μετά θάνατον υπηρεσίες) είναι μερικά από τα εκθέματα στο αφιέρωμα για τον τόπο που γοήτευσε τον Έλληνα ιστορικό Ηρόδοτο και έναν από τους αρχαιότερους τουριστικούς προορισμούς.
Έκθεση για τη χώρα των Φαραώ, τη γη που δέχθηκε στα σπλάχνα της τον Μεγάλο Αλέξανδρο και γέννησε την Κλεοπάτρα, αλλά και τη μοναδική που φιλοξένησε δύο από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, την Πυραμίδα του Χέοπα και τον Φάρο της Αλεξάνδρειας, χωρίς μούμιες δεν γίνεται. Γι΄ αυτό και πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τρεις ξύλινες σαρκοφάγοι, δύο καρτονάζ, αλλά και μια πήλινη που ανήκε σε Παλαιστίνιο μισθοφόρο. Ξεχωριστή θέση έχει η σαρκοφάγος του αρχιυμνωδού του Άμμωνα, Νεσπακασούτι, η μοναδική που περιέχει και το σώμα (δυστυχώς όμως δεν θα είναι ορατό). «Σκοπός μας είναι η έκθεση να έχει κυρίως εκπαιδευτικό χαρακτήρα, γι΄ αυτό και τα αντικείμενα έχουν τοποθετηθεί κατά χρονολογική σειρά, ενώ υπάρχουν και επιμέρους θεματικές κατηγορίες που αφορούν την καθημερινή ζωή, τη λατρεία, τη μουσική, τη γραφή…», εξηγεί στα «ΝΕΑ» η αρχαιολόγος-μουσειολόγος Νάγια Δαλακούρα, εκ των επιμελητριών της έκθεσης.
Τα βλέμματα όμως αναμένεται να κλέψουν επίσης οι θεοί- σε μια προθήκη χώρεσαν μόλις οι 20 από τους σπουδαιότερους- ο μικροκαμωμένος μεν αλλά πρωτότυπος «Φθόνος»- ειδώλιο ενός άνδρα που αυτοπνίγεται και τοποθετούνταν έξω από την πόρτα για να διώχνει το κακό (όσο πιο μεγάλο φαλλό είχε τόσο περισσότερη προστασία παρείχε!)- αλλά και τα μουσικά όργανα και τα εργαλεία γραφής (δεμάτια παπύρου, σφραγίδες, χρωματοτρίπτες κ.ά.), όπως και τα ταφικά πορτρέτα Φαγιούμ καμωμένα με την τεχνική της εγκαυστικής.
Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 14 Μαΐου στις 20.00, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Πατησίων 44).