Περισσότερα από 100 μουσεία έχει η Βιέννη. Το Vienna Tourist Board χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) για να δημιουργήσει με τα αγαπημένα αιλουροειδή –τις γάτες– παράγωγα κλασικών αυστριακών έργων τέχνης στο πλαίσιο καμπάνιας που ενθαρρύνει τουρίστες να επισκεφθούν την αυστριακή πρωτεύουσα και «να δουν την τέχνη πίσω από την AI τέχνη».

Στην καμπάνια UnArtificial Art, οι φιγούρες στο έργο του Γκούσταβ Κλιμτ «Το Φιλί» (1907-08) αντικαταστάθηκαν με τα χνουδωτά λατρεμένα πλασματάκια· γάτα έκανε κατάληψη στην αυτοπροσωπογραφία του 1912 του Έγκον Σίλε και γάτες αφθονούν στο «Πύργος της Βαβέλ» του Πίτερ Μπρίγκελ του Πρεσβύτερου (περίπου 1563). «Η καμπάνια έχει στόχο να δείξει ότι η AI τέχνη είναι εφικτή μόνο επειδή ένας αλγόριθμος χρησιμοποιεί ως αναφορά πραγματικά έργα που έκαναν πραγματικοί άνθρωποι, και τα πρωτότυπα μπορεί κάποιος να τα δει μόνο στη Βιέννη. Το ρεύμα του βιεννέζικου μοντερνισμού που έφερε επανάσταση στον κόσμο της τέχνης πριν από πάνω από έναν αιώνα συνεχίζει να είναι ζωντανό και να επηρεάζει την τέχνη τού σήμερα μέσω αλγορίθμων που κατευθύνουν δημιουργίες AI» είπε, ο Norbert Kettner, διευθύνων σύμβουλος του Vienna Tourist Board (https://www.instagram.com/p/Cr-VVxMNdnd/).

Παράλληλα με αυτή την ανάλαφρη πλευρά της καμπάνιας, το Vienna Tourist Board επέλεξε τον ιστορικό τέχνης Markus Hübl να διαπαιδαγωγήσει ως προς τη βιεννέζικη τέχνη και να εμβαθύνει στο σταυροδρόμι AI τέχνης και ιστορίας της τέχνης, σε μια ταινία μικρού μήκους (https://www.youtube.com/watch?v=m8ks9z_78E8&t=85s).